הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מצעד האקלים 2020 – זה הזמן לפעול!


בואו להשתתף במצעד האקלים שיתקיים ב-27 במרץ, ולקרוא למקבלי ההחלטות להכיר, כי ללא מערכות טבעיות בריאות ומתפקדות – קיומה של האנושות בסכנה. הגנה על הטבע זה מה שבוער עכשיו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-02-2020




ב-27 במרץ נצא כולנו, אזרחים ואזרחיות מכל רחבי הארץ ומכל קצוות הקשת הפוליטית, בקריאה לממשלת ישראל להכיר בגודלו ובדחיפותו של משבר האקלים, להכריז על מצב חירום אקלימי בישראל ולפעול מיידית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

''משבר האקלים הוא הזדמנות עבור כולנו לקדם מציאות טובה יותר ממה שאנו מכירים כיום. אנחנו בנקודת זמן קריטית בהיסטוריה האנושית והישראלית'' אומרים בחברה להגנת הטבע, ומזמינים את הציבור הרחב לצעוד בגוש שמירת טבע, ולקרוא למקבלי ההחלטות להכיר כי ללא מערכות טבעיות בריאות ומתפקדות – קיומה של האנושות בסכנה.

קיומינו תלוי במערכות הטבעיות – במזון, במים, בתרופות, באוויר, באדמה. כל אלה תלויים ביציבותם של מחזורי החיים בטבע – מחזור הפחמן, החנקן, מחזור המים.

בחברה להגנת הטבע מציינים כי ''בצד הצורך להפחית את פליטת גזי החממה לאטמוספירה, נדרש להגביר את יכלת הספיגה שלהם בקרקע. המערכות הטבעיות, הן הימיות והן היבשתיות, סופחות 56% מהפחמן הנפלט לאטמוספירה. בנוסף, שינוי פני הקרקע והרס הטבע בעצמו מהווה מקור פליטה של כמויות משמעויות של גזי חממה ובכך תורמים להתחממות. בנוסף, הדרך הנכונה והאפקטיבית להתמודדות עם אירועי קיצון אקלימיים (שילכו ויתגברו) היא באמצעות קידום פתרונות מבוססי טבע. הטבע מהווה את ה"באפר" החשוב והיעיל ביותר בין האדם והחברה האנושית''.

ישראל התברכה במגוון ביולוגי עשיר וייחודי, בקנה מידה עולמי והיא נכללת במפת האזורים החשובים ביותר לשמירת המגוון הביולוגי העולמי. שטחים אלה מהווים רק 1.4% מהשטח היבשתי העולמי, וכוללים אזורים אקזוטיים כמו מדגסקר, ניו–זילנד, האמזונס והקווקז. ישראל מהווה גם ציר נדידה בעל חשיבות קריטית ברמה העולמית בו חולפות פעמים בשנה כ-500 מליון ציפורים בנדידתן.

מיקומה הגאוגרפי הייחודי של ישראל בצומת בין שלוש יבשות מאפשר חיבור בין 4 אזורי צומח עולמיים שונים, המפגישים בשטח קטן מינים מהאזור הטרופי, מהמדבר הקיצוני של הסהרה, מהרמות הגבוהות של אסיה ומהאקלים הים תיכוני.

בחברה להגנת הטבע מתריעים, כי לשינויי האקלים השפעה דרמטית על הטבע הישראלי המגוון. ''היותה של ישראל בית למינים אנדמיים, לאבות הבר של מיני תרבות, לבתי גידול מערכות טבעיות ומינים שבישראל מצוי גבול התפוצה שלהם – מעניקה לנו זכות גדולה, אך גם חובה עצומה בצידה, לשמור על נכסים ייחודיים אלו בעולם המתערער. חלק ממיני החי והצומח – אם ייעלמו מישראל – ייכחדו מהעולם כולו''.

ב-27 במרץ נצא בקריאה לממשלת ישראל להצטרף למדינות רבות ברחבי העולם: לקחת אחריות, להכיר במשבר כמשבר חמור ומתגבר המאיים על עתידנו, להכריז על מצב חירום אקלימי בישראל, ולפעול מיידית לשמירה ושיקום הטבע הישראלי, חלק בלתי נפרד מחיינו ונופי ארצנו, שמהווה מערכת אספקת החמצן, המים, המזון והבריאות שלנו בעולם מתחמם.

שריינו ביומנים, 27.3, כיכר רבין - זה הזמן לפעול!
הצטרפו אלינו לגוש שמירת טבע:https://www.facebook.com/events/2628239263941237

פורסם בחדשות