הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אז מה חדש בסלט שלנו? זני ירקות מבית הזרע


איך מפתחים עגבניית גורמה? כמה זמן לוקח לפתח זן חדש של ירק או פרי, ואיך שומרים על חיי מדף ארוכים? לקראת התערוכה החקלאית הגדולה בערבה, חברת ''הזרע'' מציגה את זני העגבניות והפלפלים המשובחים והמוצלחים בפיתוחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-02-2020


Responsive
עגבניות האשכול סימון בפיתוח הזרע, צילום: באדיבות הזרע

כמדי שנה, חברת 'הזרע' גאה להיות בין המשתתפות המובילות בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, ולהציג את הפיתוחים שלה ביום הפתוח במו''פ ערבה בחצבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הזרע ממשיכה לשקוד על פיתוחים שנותנים מענה למגוון דרישות הגידול והשיווק המשתנים של החקלאים, והימים הפתוחים הם הזדמנות להכיר מקרוב את מגוון הזנים המובילים והחדשניים.

עגבניית האשכול סימון - לא פעם ייחלתם לעגבנייה של פעם! עם סימון – מחזירים את הטעם לעגבנייה. אותה עגבנייה רגילה וטובה שמתווספת בקלות לכל מנה. סימון היא עגבניית אשכול, האשכול האולטימטיבי לקיץ הישראלי והחם, עגבנייה בעלת מוצקות וחיי מדף ארוכים בלי להתפשר על טעם וצבע.

עגבנייה שופעת הטעם מגי - עגבניית מגי כבר הפכה לשם דבר ולמילה נרדפת לעגבנייה שופעת טעם מבית הזרע, המצטיינת בשילוב מושלם של מתיקות וחמיצות ובריכוז גבוה של חומרים ארומטיים, ותוספת טבעית לתזונה הים-תיכונית הבריאה. למגי בשר מוצק והיא מתאימה לסלט ישראלי, לבישול ולצלייה על הגריל. גודלה רגיל, אך טעמה יוצא דופן בזכות הג'ל הירוק המעניק לה ארומה עשירה. עגבניית מגי פותחה בתהליך הכלאה מסורתי של זני עגבניות מובחרים, תוך בחירת התכונות המיטביות של כל זן. מגי בעלת חיי מדף ארוכים, עד כשבועיים (ללא קירור) ועד שלושה שבועות (בקירור). חפשו את מגי על המדף במארז ברשתות ובשווקים המובחרים עם המדבקה המקורית:

Responsive
עגבניות מגי מבית הזרע, צילום: באדיבות הזרע

עגבניית הצ'רי וויטני - וויטני הינה עגבניית צ'רי מידי פלאם מבית הזרע, בטעם מעולה שנשארת טרייה לאורך זמן. לעגבנייה משובחת זו מראה ייחודי דמוי לב, על כן היא נמכרת על המדף באריזות בצורת לב. ניתן להשאיר את וויטני מחוץ למקרר כשבועיים וככל שהיא אדומה יותר, כך טעמה מתוק יותר. וויטני נוחה לחיתוך ומתאימה לכל צורות הבישול וכן למגוון סלטים. וויטני נמכרת על המדף במארז בצורת לב ברשתות ובשווקים המובחרים עם המדבקה המקורית:

Responsive
עגבניית וויטני מבית הזרע. צילום: נילי שניר - באדיבות חברת הזרע

זני פלפל של חברת הזרע בשלושה צבעים, אשר נותנים מענה למגוון דרישות הגידול והשיווק המשתנים של החקלאים:

פלפל מיקה - פלפל בלוקי אדום לעונת הסתיו – מיקה הוא זן בכיר המתאים לשתילות מוקדמות ושומר על צמח חזק ויבול איכותי גם בסוף העונה. היתרון של מיקה הינו האפשרות לקבל יבול גבוה ובהתפלגות פרי טובה המתאימה לצרכי היצוא לאורך כל עונת הגידול.

Responsive
פלפל מיקה מבית הזרע. צילום:  באדיבות חברת הזרע

פלפל ניל - פלפל בלוקי צהוב לעונת הסתיו - ניל הוא פלפל בעל יבול איכותי רב! הזן בכיר מאד, מתאים לשתילות מוקדמות ומניב פרי גדול ואיכותי לאורך כל העונה. תכונותיו אילו מעניקים לו יתרון משמעותי בהשוואה לזני הפלפל הצהובים הנמצאים כיום בשוק.

Responsive
פלפל ניל מבית הזרע. צילום:  באדיבות חברת הזרע

פלפל זהר
פלפל בלוקי כתום לעונת הסתיו – בעל צמח חזק, מצטיין בחיי מדף, יבול גבוה ופרי אחיד.

בואו לפגוש את החקלאים!
היום הפתוח יערך בתחנת הניסויים יאיר, שהוקמה בשנת 1991 וממוקמת ליד כביש הערבה (כביש 90), סמוך לצומת חצבה, בית ספר שדה. כבר 25 שנים, פוקדים את תחנת יאיר עשרות אלפי מבקרים מכל קצוות הארץ ומבקרים רבים מחו"ל, שמגיעים לראות ולהתרשם ממגוון הזנים והגידולים. במסגרת היום פתוח מתקיימת תערוכה הגדולה בהיקפה בארץ, בה משתתפות מאות חברות מסחריות. זהו אירוע של פעם בשנה במסגרתו פותחים החוקרים את חממות הפיתוח לקהל הרחב לבקר ולראות זנים ופיתוחים חדשים.

התערוכה החקלאית תתקיים בתאריכים 12-13 בפברואר 2020 , במו"פ (מחקר ופיתוח) של ערבה תיכונה וצפונית, שם פועלים במרץ לאורך השנה על פיתוחים חדשים. פעם בשנה פותחים החוקרים את חממות הפיתוח לקהל הרחב לבקר ולראות זני פיתוח חקלאיים חדשים. הכניסה ללא תשלום. לפרטים נוספים הכנסו לאתר התערוכה

פורסם בחדשות