הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עכשיו זה סופי: לא יוקם כפר נופש בחוף בצת


מאבק ארוך של ארגוני הסביבה והציבור הגיע היום לסיומו עם החלטתה של ועדת המשנה לעררים לדחות את בקשת היזם: ''מדיניות התכנון הנוכחית, מכירה יותר ויותר באינטרס החשוב של שמירת הסביבה החופית, לטובת הציבור בכללותו ולטובת הדורות הבאים, ובערך שימור הסביבה הטבעית והפתוחה"

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-02-2020


Responsive
חוף בצת ממעוף הרחפן. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

נצחון נוסף לציבור ולארגוני הסביבה: תוכנית הבנייה בחוף בצת בגליל המערבי, נדחתה סופית על ידי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. הוועדה פרסמה היום (ג') את החלטתה והודיעה כי היא  דוחה את הערר של היזם ומשאירה על כנה את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מחוז צפון, שדחתה את התכנית להקמת כפר הנופש  בחודש יוני האחרון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

רצועת חוף בצת המתחילה בראש הנקרה ועוברת בחופי אכזיב ובצת בואכה עכו, הינה מהיפות, המיוחדות והחשובות בארץ - הן מבחינת ערכי הטבע והנוף והן מבחינה ציבורית. רצועת חוף זו מהווה אזור "הולך ונעלם" במישור החוף של ארץ ישראל, הנתון בפיתוח מואץ. מזה שנים ארוכות, נעשו מאמצים עצומים על ידי גורמים רבים, להגן ולשמור על האזור, ובכלל זה המאבק המתמשך בכפר הנופש חוף בצת, אותו הובילו הציבור וארגוני הסביבה.

בהחלטת הוועדה נכתב, בין היתר : "מדיניות התכנון הנוכחית, מכירה יותר ויותר, באינטרס החשוב של שמירת הסביבה החופית, לטובת הציבור בכללותו, ולטובת הדורות הבאים, ובערך שימור הסביבה הטבעית והפתוחה... באיזון שבין הפגיעה בעורר, לבין האינטרס הציבורי, אנו סבורים כי ידו של האינטרס הציבורי על העליונה. אין ספק כי קידום בקשת העורר, לבינוי בשטח, אינו עולה בקנה אחד עם התכנית שבהכנה, המבקשת לשמר שטח זה, במצבו הטבעי".
 
מהחברה להגנת הטבע, שהובילה את הפעילות למען שמירת החוף, נמסר היום: "אסור היום להשלים עם תכניות ישנות, אשר בעת שהוגשו, לפני הרבה שנים, היה המצב הפיזי, מבחינת הפיתוח והמצב התודעתי, בציבור ובמוסדות התכנון, שונה לחלוטין. כיום החשיבה התכנונית היא אחרת – מטרתה איזון בין פיתוח לפתוח, שמירה על ערכי הטבע והנוף, למען התועלת הציבורית. החברה להגנת הטבע מברכת את הוועדה על החלטתה".

פורסם בחדשות