הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סיור מקצועי ראשון: שר החקלאות צחי הנגבי ביקר בנגב ובעוטף עזה


הסיור נערך בהשתתפות ראשי המועצות באזור, מנכ״ל מושבי הנגב, והנהלת משרד החקלאות. השר הנגבי: ''בחרתי לפתוח כאן את הסיורים המקצועיים שלי, כדי לחזק את תושבי עוטף עזה, חלוצים הניצבים בקו החזית הקדמי של מדינת ישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-02-2020


Responsive
שר החקלאות צחי הנגבי, ושי חג'ג' - יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, צילום: באדיבות דוברות מרכז המועצות האזוריות

השר לשיתוף פעולה אזורי ושר החקלאות החדש, צחי הנגבי, קיים את הסיור הראשון שלו כשר החקלאות, בשדות מושבי הנגב ועוטף עזה. ״בחרתי לפתוח כאן את הסיורים המקצועיים שלי, כדי לחזק את תושבי עוטף עזה, חלוצים הניצבים בקו החזית הקדמי של מדינת ישראל. לא עובר יום בלי שאנחנו משקיעים חשיבה ומאמץ עצומים כדי להבטיח לתושבי העוטף איכות חיים וביטחון מירבי לנוכח האיומים מרצועת עזה״ אמר השר הנגבי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסיור נערך באירוח יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, מנכ״ל מושבי הנגב, יוסי ישי, ובהשתתפות מנכ״ל משרד החקלאות בן אליהו והנהלת המשרד. במהלך הסיור הציג יו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳ את ההצלחות והאתגרים של החקלאות בישראל.

Responsive
משתתפי הסיור היום בנגב, צילום: באדיבות דוברות מרכז המועצות האזוריות

בסיור ביקרו המשתתפים במפעל הקולחין ״קולחי הנגב״, הקולט את מי הביוב מבאר שבע והסביבה, מטהר טיהור שניוני ושלישוני, ומובל לחקלאות. כמו כן, בפרדסים ובמטע האבוקדו הצעיר שניטע בסמוך לגבול רצועת עזה ובשדות החיטה הסמוכים לגבול הרצועה בעיבוד חברת ״מושבי הנגב״.

בנושא הביטחוני וסוגיית הקציר המוקדם בעוטף שמטרתו למנוע שריפת שדות תבואה בקיץ, אמר השר הנגבי: ״בשנה שעברה התבצע כאן קציר מוקדם, שמנע לא מעט נזקים. חובה לעשות זאת גם השנה, בלי שהחקלאים יינזקו ממהלך זה״.

Responsive
השר הנגבי ושי חג'ג' עם חיילים בעוטף עזה, צילום: באדיבות דוברות מרכז המועצות האזוריות

״נעשים מאמצים גדולים ע״י המצרים לסייע לרגיעה. היינו אופטימיים, אבל אנחנו שוב עדים בשבועות האחרונים שכל ההבטחות של חמאס למצרים הופרו באמצעות ירי רקטות ושיגור בלוני נפץ. כפי שהבהירו ראש הממשלה ושר הביטחון, איומים על העוטף ייענו בתקיפות גדולה על ידי צה״ל. אני מקוה שיבינו את הרמז, כי מה שלא יובן ברמז - יובן בדרך הרבה יותר קשה. התושבים נמצאים בקידמת האיומים על מדינת ישראל ומשלמים את מחיר ההסלמה. תושבי העוטף הוכיחו את חוסנם ועוצמתם, וכולנו מעריכים את העובדה שעמידתם האיתנה משקפת את ערכי הציונות ומחזקת את המדינה״.

Responsive
השר הנגבי ושי חג'ג', צילום: באדיבות דוברות מרכז המועצות האזוריות

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ הודה לשר על הביקור ואמר: ״אני מאמין ביכולותיו ובכישורי השר לפעול למען פיתוח ההתיישבות והחקלאות. החקלאות היא נכס לאומי ומקור גאווה. מחובתנו לשמר ולפתח את החקלאות ולהבטיח שמדינת ישראל תדע תמיד לייצר לעצמה את המזון הטרי. יש לנו לא מעט אתגרים משותפים, עליהם דיברנו. אנחנו כאן לסייע.״

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב: ''החקלאים הם נכס ועלינו לשמור עליהם ולהתייחס אליהם כך. אחת לתקופה אנו שומעים על גזרות וסנקציות חדשות שרוצים להחיל עליהם, דבר אשר מקשה עליהם לתפקד ולהקנות להם יציבות ובטחון כלכלי. פעם זה קיצוץ במים ומכסות, פעם קציר מוקדם ופעם קרקעות. כמו שאנחנו רוצים לעסוק במקצוע שלנו ללא "רעשי רקע" ולהעניק את כל כולנו לתפקיד ולמשימות שנמצאות על הפרק כך גם החקלאים. הם לא רוצים להתעסק בפוליטיקה ובגזירות שמונחתות על ידי גורמים ממשלתיים."

פורסם בחדשות