הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החינוך פרץ: ''בביקור בערבה התיכונה ראיתי את ארץ ישראל היפה''


ראש המועצה אייל בלום, אירח את שר החינוך וערך לו סיור הכרות עם מערכת החינוך, החקלאות ותושבי האזור. ''אני רואה כאן חקלאות ברמה גבוהה, מכינות קדם צבאיות שמניבות פירותיהן, תכניות לבוגרים לאחר שירותם הצבאי והכל מאוגד בתוך מערכת מצוינת של חיבור וחינוך, ערכים ואהבת הארץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-12-2019


Responsive
מימין: אבישי ברמן מנכ"ל עמותת בין השיטין, אלעזר פויכטונגר מנהל מחלקת חינוך במועצה, ראש המועצה אייל בלום, שר החינוך הרב רפי פרץ, ורן שדה יו"ר עמותת בין השיטין - צילום: נתנאל דיין

שר החינוך הרב רפי פרץ הגיע השבוע לביקור במועצה האזורית ערבה תיכונה, במהלכו אירח אותו ראש המועצה ד''ר אייל בלום, וערך לו סיור שכלל סקירה על מערכת החינוך הענפה של המועצה, החקלאות באזור והאתגרים איתם מתמודדים תושבי האזור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסיור כלל סקירה דמוגרפית של מרכיבי הקהילה המקומית, הצלחות מערכת החינוך בקנה מידה ארצי והחינוך האיכותי מגיל ינקות ועד הצבא. כמו כן, הוצגו בפני השר פרץ האתגרים החינוכיים עבור תושבי המועצה שחיים בפריפריה הרחוקה, כגון הקמת מבנים חדשים בביה"ס על רקע צמיחה משמעותית במספר התלמידים, בעיית העמידה בתקנים לכיתות מיוחדות, שימור וסיוע במתן תמריצים למורים, הרחבת מגוון מגמות לימוד ועוד.

בתחילת הסיור נפגש השר פרץ עם תלמידי כתה א' בבית הספר היסודי "שיטים", שבחרו לשיר שיר על חשיבות ההתיישבות בלב המדבר. בהמשך נפגש עם תלמידי תיכון "שיטים-דרכא" בישוב ספיר ועם חניכי מכינת עין יהב, המדרשה והחווה של "עמותת בין השיטין", שהוקמה ביוזמת בני הדור השני והשלישי בערבה התיכונה.

השר התרשם מהנתונים הגבוהים בזכאות לבגרות, אחוז המשרתים בצה"ל, המתנדבים למכינות וההתנדבות לשנת שירות. בתום הסיור ביקר השר פרץ 'במרכז המייקריים", מתחם מדעי חדש, המהווה פלטפורמה לפעילות חינוכית-לימודית ברמה גבוהה וציוד טכנולוגי מתקדם.

Responsive
השר רפי פרץ וראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אייל בלום בביקור "בחוות בין השיטין" במושב חצבה - צילום: נתנאל דיין

שר החינוך, הרב רפי פרץ אמר בביקור: "בביקור היום בערבה התיכונה ראיתי את ארץ ישראל היפה. רואים פה אידיאליסטיוּת, רואים פה חלוציוּת אמתית של אנשים שמוכנים לקבוע את ביתם כאן. הארץ הזאת מאירה פניה למי שמוכן למסור את נפשו עליה, רואים את זה כאן בערבה ובעוד הרבה מקומות בארץ ולאורך כל שנות ההיסטוריה שלה. כאן בערבה זה לחיות ולהחיות את ההיסטוריה מחדש. אני רואה כאן חקלאות ברמה גבוהה, נכונות אמתית של התושבים, מכינות קדם צבאיות שמניבות פירותיהן, תכניות לבוגרים לאחר שירותם הצבאי והכל מאוגד בתוך מערכת מצוינת של חיבור וחינוך, ערכים ואהבת הארץ. ציונות אמתית. מבחינתנו במשרד החינוך מדובר באתגר מיוחד מאוד שאנחנו שמחים להיות שותפים בו ולסייע לו ככל יכולתנו".

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, ד"ר אייל בלום: "אני מודה לשר החינוך שביקר בערבה התיכונה ונחשף לצוות ההוראה, התלמידים והמיזמים הייחודיים הקיימים באזור. צעירי הערבה התיכונה הם חוד החנית של מערכת החינוך הישראלית ומודים למשרד החינוך, כי הוא מאפשר לנו לקיים מגוון רחב של תכניות שיאפשרו לתלמידי הפריפריה לממש את הפוטנציאל שלהם".

פורסם בחדשות