הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מקדונלד'ס תשתמש במוצרים דמויי פלסטיק מפסולת ישראלית ממוחזרת


השימוש בטון חומר גלם המופק בטכנולוגיה החדשנית של UBQ מקיבוץ צאלים לייצור המוצרים, הוא בעל השפעה סביבתית אדירה הודות לצמצום זיהום קרקעות ואוקיאנוסים והפליטה של גזים מזיקים ושקול לנטיעת 540 עצים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-12-2019


Responsive
Image by Pexels from Pixabay

מיזם הקלינטק UBQ מקיבוץ צאלים, יספק מוצרים דמויי פלסטיק למסעדות מקדונלדס בדרום ומרכז אמריקה, המיוצרים מפסולת ביתית של תושבי ישראל. זאת בעקבות עסקה שהמפעל חתם עם חברת Arcos Dorados, הזכיינית הגדולה בעולם של מקדולנדס המפעילה 2,200 מסעדות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

המיזם פועל בתהליך חדשני ויעיל שאינו מצריך למיין את הפסולת ומקצר את הליכי היצור. בתהליך ההפקה הפסולת מצומצמת למרכיביה הטבעיים הבסיסיים ביותר ברמה כמעט מולקולרית, חלקיקים אלו מתחברים יחד לחומר הגלם החדש. מדובר בפירוק של תפזורת מגוונת המכילה את כל מרכיבי הפסולת הביתית משאריות מזון אורגניות, נייר ופלסטיק לא ממוינים, חיתולים מלוכלכים, קרטוני יוגורט משומשים וסוגי פסולת נוספים.

השימוש בטון חומר גלם המופק בטכנולוגיה של UBQ הוא בעל השפעה סביבתית אדירה הודות לצמצום זיהום קרקעות ואוקיאנוסים והפליטה של גזים מזיקים ושקול לנטיעת 540 עצים.

Responsive
צילום: באדיבות מיזם הקלינטק UBQ מקיבוץ צאלים

UBQ נוסדה בשנת 2012 על ידי הרב יהודה פרל וטאטו ביכ'יו שעלה לישראל מדרום אמריקה בעל עבר עיסקי עשיר. החברה מספקת מוצרים לחברות עשה זאת בעצמך, יצרני רכב ו מותגים מובילים, המשלבות את חומר הגלם במוצריהן.

חברת Arcos Dorados מעסיקה 94 אלף עובדים ובעלת הזיכיון של מקדונלדס במדינות רבות בדרום ומרכז אמריקה, כולל ברזיל, ארגנטינה, מקסיקו, אורווגוואי וכן מדינות רבות נוספות והאיים הקאריביים.

ההסכם החדש נחתם כחלק ממחויבות החברה לשמירה על איכות הסביבה וצמצום פליטת גזי חממה. המוצרים הראשונים יגיעו למסעדות מקדונלדס בדרום אמריקה כבר ברבעון הראשון של 2020.

לדברי טאטו ביג'יו, מנכ"ל ומייסד משותף של UBQ, ההסכם בין החברות הוא ראשוני מסוגו וצפוי להביא למהפיכה במיחזור ברשתות המזון המהיר שצורכות כיום כמויות גדולות של פלסטיק בתפעול השוטף. אנו צופים בהמשך התרחבות של שיתוף הפעולה לזכיינים ורשתות נוספות בכל העולם.

פורסם בחדשות