הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ברוב קולות: האו''ם אימץ החלטה ישראלית בנושא טכנולוגיות חקלאיות


147 מדינות הצביעו היום בעד הצעת החלטה של ישראל לשיפור טכנולוגיות חקלאיות ולקידום יעדי פיתוח בר-קיימא באזורים מוכי בצורת ורעב. הליגה הערבית בחרה להימנע. השגריר דנון: ''העברת ההצעה מוכיחה את כוחה של הטכנולוגיה לפרוץ גבולות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-11-2019


Responsive
סיירה לאונה, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מספר חסר תקדים של 147 מדינות החברות באו''ם שאימצו היום (ד) ברוב קולות את הצעת ההחלטה שיזמה ישראל בנושא "טכנולוגיות חקלאיות לפיתוח". בכך רשמו את שמן לצד מדינת ישראל בדברי ההחלטה. הליגה הערבית בחרה להימנע בהצבעה ולא להתנגד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההצעה הישראלית מתיישבת עם מדיניות מזכ"ל האו"ם למיגור עוני ורעב בעולם, ונועדה לסייע בגישה ליכולות טכנולוגיות חקלאיות למדינות מתפתחות, ולאזורים מוכי בצורת ורעב. תוכן ההחלטה מגשים את קידום יעדי פיתוח בר-קיימא שמוביל מזכ"ל הארגון במסגרת תפקידו.

ההחלטה שאומצה היום, מאפשרת להביא לביטוי את היכולות הישראליות בתחומי החקלאות, פיתוח שיטות השקייה וניהול מים, יצירת משרות לצעירים בתחום החקלאות, ועולה בקנה אחד עם שיתוף הפעולה רב השנים של מדינת ישראל עם מדינות אחרות, בעיקר ביבשת אפריקה. התמיכה הגדולה בהחלטה מעידה על חשיבותה והתועלת הצפונה בה למדינות רבות, בדגש על המדינות המתפתחות.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון הודה למדינות שתמכו בישראל ואמר כי "הטכנולוגיות הישראליות הפכו את מדינת ישראל למעצמה עולמית של ידע וחדשנות התורמת למאמץ הגלובלי לפיתוח. המדינות שבחרו לא לתמוך זקוקות יותר מכל ליישום ההחלטה. בחירתן בשימור מניעים פוליטיים רק פוגעת בתושבים שלהם שצמאים לקדמה ולטכנולוגיות שבהצעה".

דנון הוסיף כי העברת ההחלטה מוכיחה את כוחה של הטכנולוגיה לפרוץ גבולות ומחזקת את מעמדה בקהילה הבינלאומית.

פורסם בחדשות