הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל משרד האנרגיה: ''נמשיך לתת רישיונות לחיפוש גז בים''


הדברים נאמרו בפאנל שהתקיים בוועידת האקלים הישראלית שהתקיימה בתל-אביב, וזכו לקריאות בוז מקרב הקהל. מנכ''ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט: ''אם אני מסתכל על מדינת ישראל, בהיערכות לשינויי האקלים, אנחנו עם ציון של מספיק, או מספיק בקושי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-11-2019


Responsive
פאנל המנכ''לים בוועידת האקלים, פאנל המנכ"לים, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

על אף שמדינת ישראל מצהירה על כוונתה להגדיל את ההשקעה באנרגיות מתחדשות, היא אינה מתכוונת לעצור את חיפוש הגז הטבעי והנפט. בוועידת האקלים הישראלית שהתקיימה השבוע בתל-אביב, אמר מנכ''ל משרד האנרגיה אודי אדירי כי המדינה מתכוונת להמשיך ולתת רישיונות לחיפוש גז בים. ''אנחנו לא נגד עצירת פיתוח, אין שום דבר סביבתי בזה, שבתי זיקוק נסגרים באירופה, אבל נפתחים בהודו".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדבריו, השימוש בגז הטבעי איפשר לצמצם את פליטות גזי החממה, לעומת השימוש בפחם - שנחשב למזהם הרבה יותר. "בחמש שנים האחרונות, הפחתנו את פליטת ה-CO2 ב-20%''. עשינו את בצורה פשוטה – הפחתנו את השימוש בפחם ב - 50%. עד שנת 2025, נפסיק את השימוש בפחם בכלל. אני מאמין שיגיע יום, שבו נשתמש רק באנרגיות מתחדשות, אנרגיה מתחדשת היא העתיד - כמה שיותר אנרגיה מתחדשת, והשאר גז. אנחנו השנה ב-6.8% של ייצור של אנרגיה מתחדש, עד סוף השנה הבא נגיע ל-10%. ב-2030 היעד הוא 17%, אנחנו בודקים אם ניתן להגדיל את ל-25%-30%''.

לגבי אנרגיה סולארית, אמר אדירי: "זה שאין פאנלים סולריים על גגות משרדי ממשלה, זו תקלה, בעיקר שלנו, כממשלה. כל מבנה ציבור כיום, חייב להקים על הגג פאנלים סולריים, אנחנו נביא להצעת ממשלה את העניין הזה".

בתחילת החודש הודיע המשרד להגנת הסביבה כי ישראל מתחייבת להרחיב את מחויבותה להסכמים שהושגו בוועידת האקלים בפריז ולהעלות את היעדים ל-2030

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, אמר בפאנל: "אם אני מסתכל על מדינת ישראל, בהיערכות לשינויי האקלים, אנחנו עם ציון של "מספיק", או "מספיק בקושי", אנחנו יכולים הרבה יותר ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות בתחום הזה".

מנהלת מינהל התכנון, דלית זילבר, אמרה: "היערכות לשינויי האקלים הוא בתכנית העבודה לקראת 2040, ולכן זה במקום הראשון מבחינתי. המועצה הארצית תמליץ לשר לאמץ את התקן לבנייה ירוקה לכל הארץ. צריך להעלות את התקציב של הקמת פאנלים סולריים על מבני ציבור ולבנייה ירוקה, אנחנו עובדים על זה כרגע ותוך פחות משנה נביא את זה להצעה. פאנלים סולריים יהיו נפוצים כמו דודי שמש".

ועידת האקלים הישראלית ה- 4, התקיימה השנה במוזיאון תל אביב לאומנות, בהשתתפות כ-1500 איש, ביוזמת קואליציית האקלים הישראלית, שחברים בה שורה ארוכה של ארגוני סביבה, בהם החברה להגנת הטבע, גרינפיס, מגמה ירוקה, מרכז השל לקיימות וחיים וסביבה.

הוועידה מתקיימת מזה ארבע שנים, מאז חתימת הסכם פריז לאקלים בשנת 2015, שעליו חתומה גם ישראל,. בשנה הבאה - 2020, יקראו המדינות החתומות לתת דין וחשבון על פעילותן ליישום ההסכם ונחישותן לעצור את ההתחממות ב - 1.5 מעלות צלזיוס.

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי הוועידה היא הזדמנות להשפיע על תודעת הציבור המתרחבת בנושא האקלים בישראל ובעולם, ולדרוש מממשלת ישראל לאמץ יעדים שאפתניים לקראת הוועידה העולמית, שתתקיים ב - 2020.

פורסם בחדשות