הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


18 שכונות חדשות בארץ יחוברו לגז טבעי במסגרת פיילוט חדש


הגז הטבעי שיחסוך למשק הבית סכומים שבין מאות לאלפי שקלים בשנה, יוכל לשמש לבישול, חימום מים, הפעלת מכשירים, חימום תת רצפתי ובעתיד גם למיזוג אוויר. ''מדובר במקור אנרגיה כדאי ובטיחותי יותר, נוח לתפעול ואחזקה וידידותי לסביבה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-11-2019


Responsive
צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

31 אלף יחידות דיור ב-18 שכונות חדשות מכל חלקי הארץ יחוברו לרשת החלוקה של הגז הטבעי, זאת במסגרת פיילוט שעורכת רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה יחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפיילוט שעלותו צפויה לעמוד על כ-80 מיליון שקלים, ישווק ב-18 שכונות חדשות שנמצאות כרגע בשלבי תכנון וצפויות לצאת לשיווק במהלך השנה הקרובה בכל רחבי הארץ.

בכל אחת מהדירות יותקנו לפחות 3 נקודות חיבור לגז הטבעי עם אופציה להתקנת נקודות נוספות. הצרכנים שלוקחים חלק בפיילוט לא ישלמו את העלות של דמי החיבור לגז הטבעי והמונה שלהם יהיה מונה חכם, אשר ישדר למערכת הבקרה, בדומה למונה מים למשל, את כמות הצריכה המדויקת של הלקוח.

הגז הטבעי יוכל לשמש לבישול, חימום מים, שימוש בתנור, מייבש ומנגל, וכן להפעלת חימום תת רצפתי ובעתיד גם למיזוג אוויר ושימושים נוספים. מדובר במקור אנרגיה כדאי ובטיחותי יותר, נוח לתפעול ואחזקה וידידותי לסביבה.

הפיילוט יוצא לפועל לאחר שבמהלך השנתיים האחרונות ביצע אגף הכלכלה ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה בדיקות כלכליות והנדסיות מקיפות לגבי כדאיות חיבור בתים לגז הטבעי, ומצאה שבהשוואה לגפ"מ (גז פחמימני מעובה, המוכר כגז בישול) הנפוץ כיום במרבית הדירות בישראל, שימוש בגז טבעי הוא כלכלי יותר ויכול להוביל לחיסכון של מאות ואף אלפי ₪ בשנה.

יש לציין כי הליך חיבור שכונת הפארק באופקים ושכונת נחל הפארק בבאר שבע לשימוש בגז טבעי, תרמו רבות להבנה מעמיקה יותר של תמחור עלויות התכנון, הביצוע והפיקוח במסגרת הפיילוט.

במסגרת הפיילוט, ייחתמו הסכמים בין רמ"י לחברות החלוקה האזוריות, כאשר הבקרה והפיקוח על הקמת התשתית בשכונה וכן ביצוע התשלומים לחברות החלוקה יתבצעו על ידי רמ"י. את הגז הטבעי לצרכנים ישווקו חברות שיווק גז טבעי, וכל צרכן יוכל לבחור את המשווק ולעבור בחופשיות ביניהם.

Responsive

תעריפי הגז הטבעי לצרכן הביתי, שנקבעו ב-4.4.19 על ידי המועצה לענייני הגז הטבעי:
סכום קבוע לכל חודשיים קלנדריים בסך של 28 ₪ שאינו תלוי בצריכה.
תעריף משתנה בהתאם לצריכה דו-חודשית עבור כל מטר מעוקב:

עבור צריכה שלא תעלה על 8 מ"ק גז טבעי – 4.32 ₪ למ"ק.
עבור על מ"ק נוסף העולה על 8 מ"ק אך לא עולה על 20 מ"ק – 2.5 ₪ למ"ק.
עבור כל מ"ק נוסף נצרך העולה על 20 מ"ק – 1 ₪ למ"ק.

Responsive

פורסם בחדשות