הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


על העגבנייה ועל העוקץ: איך נדע לזהות עגבניות ישראליות ?


משרד החקלאות נותן את התשובה לשאלה זו ושאלות אחרות על יבוא מוצרים מחו''ל, וקורא לציבור לקנות תוצרת חקלאית מקומית, בכדי לחזק את החקלאים והכלכלה הישראלית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-11-2019


Responsive
עגבניות תוצרת כחול-לבן, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

עומדים בסופר מול שלל העגבניות, רוצים לקנות תוצרת מקומית ולא יודעים איך לזהות אותה? משרד החקלאות מפרסם כשירות לציבור, את הדרך לזיהוי העגבניות הישראליות מול אלו המיובאות לישראל, ועונה על מספר שאלות בנוגע לייבוא תוצרת חקלאית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

עגבנייה עם עוקץ (אותם עלים ירוקים שמחברים את העגבנייה לשיח) - היא עגבנייה ישראלית.
עגבנייה ללא עוקץ - היא עגבנייה מיובאת.

ואם שאלתם את עצמכם מדוע ההבדל הוא בעוקץ ? כדי לשלול כל אפשרות לכניסה של נגעים ומזיקים לישראל על גבי ירקות ופירות, נדרשים היבואנים להוריד את העוקץ של העגבנייה טרם הייבוא, כיוון ששם מסתתרים מזיקי העגבנייה.

במשרד החקלאות מדגישים, כי לא ניתן לחסום יבוא של תוצרת חקלאית לישראל, ולהניח מכך שיתאפשר לנו לייצא לאותה מדינה מוצרי חקלאות ומוצרים אחרים. על כן, יש בפועל יבוא של עגבניות לישראל.  כמו כן, מדגישים במשרד החקלאות, כי הייבוא נעשה במכס מלא, ולכן ייבוא של פירות וירקות, בכללם יבוא עגבנייה, מתנהל כ"כלכלה חופשית. ''היבואנים מחליטים האם לייבא או לא במכס מלא. כל יבואן יכול לייבא ללא הגבלה ובלבד שישלם את המכס. הבחירה לקנות עגבניות מקומיות או מיבוא היא של הצרכן.''

משרד החקלאות קורא לציבור לרכוש תוצרת כחול-לבן. קנייה של תוצרת חקלאית ישראלית מחזקת את החקלאים המקומיים בפרט ואת הכלכלה הישראלית בכלל.

פורסם בחדשות