הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


העגל הגנוב הושב לבעליו


צוותי השטח של 'השומר החדש' השיבו למשק אלטשולר עגל שנמצא משוטט ליד קיבוץ רגבים, וכפי הנראה נגנב. ''האירוע הזה מלמד על שני דברים שאנחנו מנסים להבהיר לציבור מזה זמן מה. הקלות שבה גונבים עגלים ואת התוצרת של חקלאים היא בלי נסבלת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-10-2019


Responsive
העגל שהושב למשק, צילום: ניר אלטשולר

ביום שני האחרון, קיבל רכז השטח בארגון השומר החדש שיחה מבוקר המתגורר בכפר קרע, שסיפר לו כי רועה צאן המיודד עמו מצא עגל בן יומו משוטט ליד קיבוץ רגבים, ליד כביש 653 לכיוון גבעת עדה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

העגל הגיע לידיו של הבוקר והוא יצר קשר עם ארגון 'השומר החדש' על מנת לסייע באיתור בעליו. המיקום בו נמצא העגל היה יחסית קרוב לשטחי משפחת אלטשולר, כ- 500 מטר משטח המרעה של הפרות. צוות השומר החדש יצר קשר עם ניר אלטשולר ויזם עמו מפגש על מנת שוכל לזהות את העגל. לאחר הזיהוי, הוא הושב למשק והוחזר לאיחוד עם אמו. במשק התריעו כי העגל נגנב משום שלא יכול היה להתרחק בכוחות עצמו.

Responsive
צילום: ניר אלטשולר

ניר אלטשולר: "המקרה הזה הוא הצלחה שקרתה לנו בזכות מידע שהגיע, ושיתוף פעולה של הארגון עם הבוקרים באיזור. זו הפתעה גדולה. הלוואי ומקרים כאלה יחזרו ובעזרת עבודה משותפת נמנע מקרים נוספים של גניבה ואובדן לחקלאים ולמגדלים".

אורי ספיר, סמנכ"ל מבצעי בשומר החדש: "האירוע הזה מלמד על שני דברים שאנחנו מנסים להבהיר לציבור מזה זמן מה. הקלות שבה גונבים עגלים ואת התוצרת של חקלאים היא בלי נסבלת. בנוסף, ככל שפעילות הסיוע של השומר החדש מתרחבת והמודעות עולה, ככה היכולת שלנו לסייע לחקלאים ולבוקרים גדלה והאירוע הזה הוא דוגמה לכך. אנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו להתנדבות בשומר החדש".

פורסם בחדשות