הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי הפירות בישראל: לא נבליג על הקלות הבלתי נסבלת של ייבוא תוצרת זרה


תופעת ייבוא הירקות והפירות מעוררת זעם ותסכול בקרב החקלאים שנמצאים בתחרות בלתי הוגנת ומאבדים את פרנסתם. ירון בלחסן מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בסיור בענבי טלי: המחירים לא ירדו בתקופות של ייבוא. מי שאחראי על גובה המחירים הינן רשתות השיווק ולא החקלאי, שהינו האחרון בשרשרת הרווח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-10-2019


Responsive
ירון בלחסן בביקור בענבי טלי במושב לכיש, צילום: ארגון מגדלי הפירות

''לא יתכן כי בשעה שהממשלה עסוקה בבחירות, יאשרו פקידים ייבוא פירות וירקות מחו"ל, כאשר חקלאי ישראל עמלים לספק את התוצרת בזעת אפם'' כך אמר ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, במהלך סיור מקצועי שנערך ב'ענבי טלי' במושב לכיש.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

עוד אמר בלחסן, כי אין הצדקה לייבוא, מכיוון שלא קיים באמת מחסור בשוק. ''גם מחירי הפירות והירקות לא ירדו בתקופות של ייבוא, כפי שמתרצת הממשלה, ולכן טענה זו אינה רלוונטית, כי מי שאחראי על גובה המחירים הינן רשתות השיווק ולא החקלאי, שהינו האחרון בשרשרת הרווח''.

"על מדינת ישראל לתמוך ולעודד ייצור מזון בישראל, מאחר ולא נוכל לסמוך במצבנו הביטחוני והכלכלי רק על יבוא ממדינות העלולות להחרים אותנו בבוקר בהיר אחד. ייצור מזון בישראל הינו מטרה וערך ומבחינת טיב המוצרים המיובאים אין אנו יודעים תמיד היכן גודלו, באיזו איכות מים ובמה רוססו, ולכן עדיף תמיד לצרוך תוצרת מקומית מפוקחת ובריאה''.

''אני מצפה מממשלת ישראל, כי למרות תקופת הקמפיין הבלתי נגמרת, לקיים את הבטחותיה הרבות לחקלאות ולצרכנים, להילחם ביוקר המחייה ופערי התיווך ולתמוך בחקלאות ישראלית" אומר בלחסן והוסיף כי ארגוני החקלאים והמגדלים לא יבליגו על ההתנהלות והקלות הבלתי נסבלת בייבוא תוצרת זרה לישראל כולל מהרשות הפלסטינית וילחמו על זכויות החקלאים בישראל.

הסיור המקצועי ב'ענבי טלי' במושב לכיש נערך ביזמת ארגון מגדלי הפירות, והשתתפו בו יו"ר התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל אילנה הופמן דרור, יו"ר ענבי טלי (מ"מ יו"ר האגש"ח) אסף ארד, דרור אלירז, האגרונום גיא רוזנפלד , האגרונום שחף דודאי, וחברי מזכירות ומועצת ארגון מגדלי הפירות.

מותג 'ענבי טלי' מזוהה בעיקר עם ענבי המאכל של מושב לכיש, אך בנוסף נמכרים תחת המותג גם פירות וירקות נוספים. היקף שיווק התוצרת החקלאית תחת מותג 'ענבי טלי' עומד על כ-25,000 טון לשנה. בנוסף לגידול הזנים המסורתיים כמו תומפסון, זני סופריור ואחרים, מגדלים ב'ענבי טלי' באופן בלעדי בישראל, כמה זנים של חברות פיתוח וטיפוח זנים מהגדולות בעולם. ענבים מזן סייבל, טימפסון, אוטום קריספ וסקרלוטה המטופחים אך ורק במושב לכיש ומשווקים על ידי 'ענבי טלי'.

מושב לכיש עלה על הקרקע בשנת 1955 וכיום יש בו 66 משקים חקלאיים פעילים המאוגדים ושותפים באגודה חקלאית. במושב עוד כ- 160 משפחות, רובן דור שני של חקלאים. האגודה החקלאית משווקת את התוצרת החקלאית של חברי האגודה בארץ ובחו"ל. הארגון החקלאי במסגרת האגודה מספק שירותי שיווק, רכש מרוכז, הדרכה חקלאית, סיוע ותמיכה בגידול ובפיתוח.

פורסם בחדשות