הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קולומביה תהפוך למתחרה משמעותית של ישראל בייצוא אבוקדו לשווקי עולם


ראובן דור, חוקר המו''פ שהשתתף בכנס מגדלי אבוקדו, סבור כי קולומביה תהפוך בשנים הבאות למתחרה משמעותית של ישראל בתחום. ''המחקרים שלנו יסייעו להשבחת הפרי בהתמודדות מול מתחרים. חשוב שמומחים לוקחים חלק בכנסים בינלאומיים בעולם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-10-2019


Responsive
מפעל 'אבוקדו גל' של החברה לפיתוח הגליל, צילום: אמיר בכר

להערכת גורמים בענף האבוקדו, קולומביה שנחשבת למדינה מתפתחת בגידול הפרי, תהפוך בשנים הבאות למתחרה משמעותית של ישראל בתחום ייצוא האבוקדו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ראובן דור, מנהל תחום סובטרופיים, אבוקדו, בננות ותמרים במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון ויו"ר שולחן מגדלי האבוקדו במועצת הצמחים, הוזמן עם משלחת חוקרים וחקלאים מישראל, לקחת חלק בקונגרס האבוקדו הבינלאומי התשיעי World Avocado Organization-WAC שנערך במדאין, קולומביה.

"הביקוש לאבוקדו בעולם רק הולך ומתרחב עקב הגידול בעולם, גם בישראל גדלים שטחי מטעי האבוקדו לייצוא'' אומר ראובן דור. ''חשוב שמומחים וחקלאים מישראל, הנחשבת ליצואנית מובילה של אבוקדו, לוקחים חלק בכנסים בינלאומיים בעולם, להרחבת הידע על תעשיית האבוקדו הבינלאומית והמגמות השונות המתקיימות בענף זה בעולם וכמובן לייצג את ישראל. קולומביה היא מדינה מתפתחת בתחום החקלאות המשקיעה משאבים רבים בפיתוח ענף האבוקדו והינה מתחרה לייצוא מישראל. מאחר והיא משווקת אבוקדו לייצוא באותם חודשים בהם חקלאי ישראל מייצאים תוצרת לאירופה".

Responsive
ראובן דור בסיור בבתי אריזה לאבוקדו בקולומביה במסגרת הכנס הבינלאומי, צילום: אלבום פרטי

במהלך חמשת ימי הקונגרס התקיימו הרצאות, סדנאות, פאנלים מקצועיים וסיורים חקלאיים, בשלל נושאים מקצועיים, ביניהם: שיטות גידול, טיפול בפרי לאחר הקטיף, דרכי השקיה, שיטות שיווק ופעולות לקידום התוצרים שנוקטות המדינות השונות עם תוצריהן בשווקי העולם, בניגוד לפעילות מדינת ישראל בתחום. במסגרת הביקור סיירה המשלחת מישראל במטעי אבוקדו ובתי אריזה.

חיה רק-יהלום, מנהלת מו"פ צפון של החברה לפיתוח הגליל: "האבוקדו כיום הינו פרי הייצוא המוביל בישראל. המגדלים הישראלים נחשבים למובילים בעולם בתפוקה ובשיטות גידול בתחום ענף האבוקדו, זאת למרות שקיימות ארצות מתחרות בעלות תנאי גידול ואקלים טוב יותר לגידול זה מאשר ישראל, אין ספק שחקלאי ענף האבוקדו בארץ יודעים להפיק את תוצרת משובחת''.

''עקב העלייה בדרישה לפרי האבוקדו בעולם'' מוסיפה רק-יהלום, ''אנו מקיימים במו"פ צפון מספר מחקרים בתחום גידול האבוקדו, במטרה לשבח ולשפר את יבול האבוקדו בגליל, כך יוכלו חקלאי הגליל להתחרות עם ארצות מתחרות בתחום, חלקם במסגרת פרויקט מחקר "מיזם האבוקדו" במימון המדען הראשי ושולחן המגדלים, במשרד החקלאות, שיצא לדרך לפני כשנתיים. במסגרת הפרויקט נבחרו שבע קבוצות חוקרים ממוסדות שונים בארץ, לחקור תחומים שונים: השקיה, דישון, התמודדות עם קרה והאבקה ועוד. היקף "מיזם האבוקדו" מסתכם ב- 6 מיליון שקלים".

גיורא מרום, מנכ"ל "חקלאי גרנות" שהשתתף בכנס עם חברי המשלחת של החברה: "האבוקדו הוא היום פרי הייצוא המוביל בישראל. המגדלים הישראלים הם המובילים בעולם בתפוקה ובשיטות גידול, למרות שיש מקומות בעולם עם תנאי גידול ואקלים הרבה יותר טובים מישראל, חקלאי ענף האבוקדו בארץ יודעים להפיק את התוצרת הגבוהה ביותר".

בין המשתתפים בקונגרס האבוקדו העולמי, היו גם חברי משלחת של חברת מילופרי וגליל אקספורט מתשלובת מילואות. חברי המשלחת ביקרו במהלך שהותם בקולומביה במשתלת תרביות רה''ן ראש הנקרה העוסקת באגרו-ביוטכנולוגיה להשבחת הצמח וממוקמת במדאין.

מנכ"ל חברת מילופרי תמיר פורת: "קולומביה היא מדינה מתפתחת מאד בתחום החקלאות המשקיעה הרבה בתחום האבוקדו ומספקת פרי ליצוא גם בחודשים בהם ישראל מייצאת לאירופה. יצאנו מהקונגרס בתחושה שהביקוש בעולם לאבוקדו רק הולך וגדל, בעוד שההיצע רחוק עדיין מאוד מלספק לכך מענה הולם וזאת על אף העובדה שבכל העולם וגם בארץ מרחיבים כל הזמן את שטחי גידול האבוקדו''.

Responsive
חברי משלחת מילופרי בפתיחת קונגרס האבוקדו העולמי (WAC) בקולומביה, צילום: באדיבות מילופרי

''קונגרס האבוקדו העולמי מעניק הזדמנות ייחודית להרחיב את הידע ולקבל הבנה רחבה יותר על תעשיית האבוקדו העולמית והמגמות המתחוללות בה ואני מאוד שמח שהשתתפנו בו. למדנו גם על העיר מדאין במסגרת סיור מודרך ברחובותיה ועל כך שהפכה ממרכז פשע וסחר בסמים בעבר לעיר תיירותית עם פרוייקטים חברתיים מדהימים. האווירה במשלחת הייתה מצוינת ותרמה לגיבוש והעברת ידע בין חברי המשלחת. הקונגרס הבא צפוי להתקיים בשנת 2023 בניו זילנד האחראית על 2% מכלל ייצור האבוקדו העולמי ויצואנית האבוקדו התשיעית בעולם. כולי תקווה שמשלחת מגדלי מילופרי לקונגרס הבא תהיה מכובדת ותכלול את מרבית המגדלים שלנו." אמר פורת.

World Avocado Organization-WAC קונגרס האבוקדו הבינלאומי נערך אחת לארבע שנים ומרכז אליו את כלל העוסקים בענף האבוקדו ממדינות המובילות בעולם - בהם חוקרים, מדריכי גידול, מגדלים, מדענים, משקיעים, נציגי חברות ציוד, היי טק ומומחים שונים. המשתתפים בכנס מגיעים ממדינות מקסיקו, פרו, צ'ילה, ארגנטינה, ברזיל, ארה"ב, אוסטרליה ועוד. כ- 3,500 איש פקדו השנה את הקונגרס המהווה פלטפורמה איכותית ויוקרתית להצגת המגמות, הפיתוחים והחידושים האחרונים בתחום גידול האבוקדו.

לפני ארבע שנים התקיים הכנס בפרו וקודם לכן באיטליה. הקונגרס הבא יתקיים בשנת 2023 בניו זילנד האחראית על 2% מכלל ייצור האבוקדו העולמי ויצואנית האבוקדו התשיעית בעולם.

תכני הקונגרס נחלקים לפן המקצועי בנושאי גידול, תפוקה, השקיה וכד' והפן השיווקי, הכולל מידע על שווקים חדשים, שיווק לרשתות מזון, שינוע, מיתוג תוצרת ועוד.

פורסם בחדשות