הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים דורשים מראש הממשלה להתערב בחרם הרשות על סחורות ישראליות


הרשות הפלסטינית החליטה בצעד חד צדדי להחרים ייבוא בקר מישראל, בניגוד להסכם הכלכלי עמה. חקלאים הגיעו היום לבית רה''מ וקראו לו להתערב במשבר. ''זוהי מלחמה כלכלית שהוכרזה על ישראל. מצפים להתערבות מידית של ראש הממשלה נתניהו כדי שמצב אבסורדי זה ייפסק''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-10-2019


Responsive
החקלאים בדרך לירושלים, צילום: אורן קמה - באדיבות התאחדות חקלאי ישראל

"BDS במימון ממשלתי'' :  עשרות חקלאים עלו היום אחה"צ (ה') בשיירת טנדרים ומשאיות לירושלים, לכיוון ביתו של ראש הממשלה, וקראו לו להתערב במשבר החמור שנוצר בשבועות האחרונים בעקבות החרם של הרשות הפלסטינית על סחורה ישראלית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברשות הפלסטינית הכריזו מלחמת סחר על מגדלי הבקר הישראלים, כאשר בחודש שעבר הוציא משרד החקלאות הפלסטיני צו איסור רכישת בקר מחקלאים או יבואנים ישראלים. עד כה לא ננקטו צעדי תגובה מצד ישראל, ובקרב החקלאים מורגשת כבר הפגיעה הכלכלית והם חסרי אונים.

ב 25 השנים האחרונות, בהתאם להסכמים הכלכליים בין הרשות לבין ישראל (הסכמי פריז) מעברי הגבול פתוחים לסחורות משני הצדדים. בחודש האחרון, החליטה הרשות הפלסטינית בצעד חד צדדי להחרים את הסחורה הישראלית, לסגור את המעברים ולא לאפשר מעבר סחורות ישראליות.

מדובר בפגיעה בכ 500 משפחות שביום אחד איבדו את ההכנסות שלהן ונמצאות במשבר עצום ובהפסדים כספיים של מאות מליוני שקלים למשק הישראלי ולחקלאים.

Responsive
שיירת כלי הרכב של החקלאים בדרך לירושלים, צילום: אורן קמה - באדיבות התאחדות חקלאי ישראל

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צו: "המהלך של הרשות הפלסטינאית הינו מלחמה כלכלית שהוכרזה על ישראל. הרשות בונה את עצמה כלכלית על גבם של החקלאים הישראלים. מאות משפחות של חקלאים ישראלים הן אלו שמשלמות את המחיר וזהו מצב בלתי נסבל. אנו מצפים להתערבות מיידית של ראש הממשלה נתניהו כדי שמצב אבסורדי זה ייפסק."

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, אמר: "את הסכמי פריז יש לכבד. לא ייתכן מצב בו הצד הפלסטינאי מקבל את חלקו בהסכם ויכול לייבא סחורות כרצונו, בעוד על תוצרת ישראלית מוטל חרם, כתוצאה ממאבק בין סוחרים ופוליטיקאים בתוך הרשות. אנו דורשים ממשלת ישראל לעמוד על כיבוד הסכמי פריז. אין סיבה שמאות חקלאים ישראלים ישלמו על שחיתות ועסקאות אפלות בצד הפלסטינאי".

ישראל (טוטי) בלוך מנהלל, יו"ר מועצת התאחדות מגדלי הבקר, אמר: "לא ייתכן שממשלת ישראל תעמוד מנגד כאשר החקלאות הישראלית קורסת תחת החרם הפלסטינאי. החרם נמשך כבר חודש והממשלה לא עשתה אף צעד אופרטיבי כדי למנוע אותו. בענף הבקר, אותו אני מייצג, נגרמת מפולת של משקים, שתגרום בטווח הארוך לעלייה של מחירי החלב והבשר בישראל, באופן שלא היה כמותו מעולם".

פורסם בחדשות