הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מדליית אות מפקד חיל האוויר הוענקה לפרופ' יוסי לשם


איש החברה להגנת הטבע, אורניתולוג ופרופסור במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב, עוסק למעלה מ-35 שנים בהתנדבות בפעילויות רבות, אשר מסייעות לחיל-האוויר להפחית את סיכון התנגשות המטוסים עם ציפורים. הפרויקט שהוצג בפני עשרות חילות-אוויר ותעופה אזרחית בעולם, זוכה להתפעלות רבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-10-2019


Responsive
פרופ' יוסי לשם בטקס הענקת מדלית מפקד חיל האוויר, צילום: דורון אלמוג - באדיבות החברה להגנת הטבע

פרופ' יוסי לשם, איש החברה להגנת הטבע, אורניתולוג ופרופסור במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב, קיבל בשבוע שעבר מדליית הוקרה מטעם מפקד חיל האוויר, בטקס שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"פרופ' לשם עוסק למעלה מ-35 שנים בהתנדבות בפעילויות רבות, אשר מסייעות לחיל האוויר להפחית את סיכון התנגשות המטוסים עם ציפורים. בכך שיפר ומשפר את רמת בטיחות הטיסה בחיל, ותורם לחיסכון של כסף רב לחיל האוויר". נכתב בנימוקי קבלת האות. "פועלו של פרופ' לשם בנושא החל במחקר מדעי שסייע למפות את נדידת העופות הדואים ולקבוע נהלים מותאמים, אשר נמצאים בשימוש עד היום ותורמים באופן ישיר להעלאת רמת בטיחות הטיסה. לשם יזם והיה שותף מלא להקמת מערך הצפרות בחיל וקידום פרויקטים ייחודיים בעלי תרומה לאומית כגון "צבא ההגנה לטבע" בשת"פ עם גורמי צה"ל. פרופ' לשם לוקח חלק אף בימינו, בייצוג ובשמירה על אינטרסים של החיל בחוגים שונים בארץ ובעולם, והינו מייצג נאמן של חיל האוויר על אף שאינו בעל סמכות או תפקיד רשמי. את כל זאת עושה פרופ' לשם בצניעות, תחושת מחוייבות ושותפות לחיל ולצרכיו, ובהתנדבות מלאה".

האירוע, שנערך זו השנה הראשונה, התקיים במעמד מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין, אנשי חיל האוויר בסדיר ובמילואים, בכירי הצפרים בישראל, אנשי החברה להגנת הטבע, אוניברסיטת תל-אביב ואורחים נוספים.

"אמנם אני מקבל את הפרס, אבל אני מייצג כאן לא עשרות אלא מאות אנשים, שהיו מעורבים, ועדיין מעורבים בנושא הייחודי של נסיון לפתור את הקונפליקט בין כנפי הפלדה לכנפי בשר ודם. הסיפור שלי הוא דוגמא קלאסית לשיתוף פעולה הדוק בין חיל האוויר, האקדמיה וגוף ציבורי כמו החברה להגנת הטבע, שיחדיו מתמודדים ופותרים בעיות ברמה בינלאומית. במרוצת השנים הצגתי את הפרויקט בפני עשרות חילות אוויר ותעופה אזרחית, וכולם מתפעלים מההישגים של חיל האוויר הישראלי", אמר פרופ' לשם.

פורסם בחדשות