הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''אל תקנו עגבניות טורקיות של ארדואן!''


לאור התבטאויותיו של נשיא טורקיה אמש באו''ם, קורא יו''ר התאחדות האיכרים בישראל לצרכנים, לקנות עגבניות מתוצרת הארץ, שניתן לזהות אותן בקלות. ''היבואנים והקמעונאים מייבאים כמויות אדירות של עגבניות, עם מכס, ומוכנים לשלם יותר רק בכדי לשלוט בהיצע ובביקוש בשוק''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-09-2019


Responsive
עגבניות מטורקיה, צילום: התאחדות האיכרים בישראל

יו"ר התאחדות האיכרים בישראל קורא לציבור לא לקנות עגבניות מטורקיה לאור התבטאויותיו של נשיא טורקיה, ארדואן אמש באו"ם. ''חזקו את החקלאות המקומית ולא את הטורקית"

לדברי אמיתי, היבואנים והקמעונאים מייבאים כמויות אדירות של עגבניות מטורקיה, עם מכס, ומוכנים לשלם יותר רק בכדי לשלוט בהיצע ובביקוש בשוק ולחסל את הגידול המקומי.

''מדובר בהתנהלות חזירית גרידא''. אומר אמיתי. ''לא מעניין אותם יחסי החוץ של ישראל ולא מעניינים אותם החקלאים או הצרכנים, כפי שהם טוענים בכל ראיון. כל מה שמעניין אותם זה לשלשל עוד שקל לכיס על חשבון כולנו. אסור לשחק להם לידיים ולקנות עגבניות מטורקיה!"

חקלאי ישראלי מקבל היום על עגבנייה 3 שקלים לקילו. על עגבנייה מטורקיה, כולל המכס משלמים היום היבואנים והקמעונאים עד חצי שקל יותר, בין 3.2 ל-3.5 ₪ לקילו.

את העגבניות הישראליות ניתן לזהות עם העוקץ (הכתר הירוק שיש לעגבנייה) עגבניות מייבוא אסור לייבא עם עוקץ, כך שהצרכנים יכולים להימנע מרכישת עגבניות ללא העוקץ.

פורסם בחדשות