הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוואי חדש לשביל ישראל במדבר יהודה


לשביל ישראל באזור מדבר יהודה, נוסף מסלול חדש שיעבור מערד למכתש הקטן, דרך מצדה, מלונות עין בוקק, נחל פרצים, מעלה צורים ונחל פרס. התוואי יהיה ארוך ב-50 ק''מ מהתוואי הקיים. המשמעות – עוד 2-3 ימים של הליכה. המפות כבר נמצאות באתר החברה להגנת הטבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-09-2019


Responsive
צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לקראת תחילת עונת הטיולים: החל מיום שלישי, 15 באוקטובר 2019 – ייפתח לציבור המטיילים תוואי חדש ל'שביל ישראל' במדבר יהודה, בין ערד למכתש הקטן. "מטרת השינוי הייתה להכליל את מדבר יהודה בתוואי השביל, על נופיו ואתריו המיוחדים ובהם מצדה וים המלח". אומר איציק בן דב, רכז סימון השבילים בחברה להגנת הטבע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

עד לשינוי התוואי, שביל ישראל עבר בין ערד למכתש הקטן, ביומיים של הליכה, דרך באר אפעה ומיצד תמר, כ-40 ק"מ. על פי התוואי החדש, שאורכו כ--90 ק"מ, השביל יוצא מערד, דרך בקעת קנאים, אל מצדה, ים המלח - מלונות עין בוקק, מיצד זוהר, נחל פרצים, מעלה צורים, נחל פרס, ונחל צפית, ומשם אל המכתש הקטן. שינוי התוואי מוסיף לקטע הזה עוד 2-3 ימים של הליכה.

Responsive
התוואי הישן מסומן בכחול, התוואי החדש מסומן בכתום

לאחר החיבור לרצף תוואי שביל ישראל, תתחיל באופן סדיר הטיילות על התוואי החדש. בחברה להגנת הטבע מציינים כי סימון שביל ישראל בתוואי הישן, יישאר למשך כשנתיים ולמעוניינים יתאפשר לטייל גם לאורכו על מנת להקל על המטיילים בשביל ישראל, בחיבורים של התוואי החדש והישן, בערד ובנחל צפית, יוצבו שלטי הכוונה, שיכוונו את המטיילים אל 2 האפשרויות – החדשה והישנה.

בן דב מציין, כי היוזמה, התכנון וסימון התוואי, נעשו בשיתוף עם רשות הטבע והגנים וכי לאורכו של התוואי החדש, מצויים חניוני לילה, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום: בחוות הנוקדים (בתשלום, עם נקודת מים), בברכת צפירה(ללא תשלום) , במצדה (בתשלום, עם נקודת מים), במלונות עין בוקק (ללא תשלום), בנחל לוט, במישור עמיעז, בנחל תמר דרומית לכביש 25 ובשער המכתש הקטן (כל אלה ללא תשלום). נקודות שיש בהן אפשרות להצטיידות, או להסעדה: ערד, חוות הנוקדים, מצדה, מלונות עין בוקק, נווה זוהר בישוב ובתחנת הדלק.

Responsive
תוואי שביל ישראל החדש במלונות עין בוקק וים המלח. קרדיט צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

שביל ישראל, שנחנך בשנת 1995, הוא יוזמה של החברה להגנת הטבע, ליצירת שביל הליכה רגלי לאורך מדינת ישראל. השביל, שמסומן ומתוחזק על ידי הוועדה לשבילי ישראל, של החברה להגנת הטבע, מתחיל בבית אוסישקין שבקיבוץ דן ומסתיים בבית ספר שדה אילת. שביל ישראל עובר בהרים, יערות, ערים, כפרים, יישובים, נחלים, מעיינות, לצד כבישים ובשמורות טבע, לאורך אתרים היסטוריים ותופעות טבע ייחודיות ואורכו כיום הוא כ – 1100 ק"מ. על סימון השבילים ותחזוקתם, אחראי צוות סימון שבילים, של החברה להגנת הטבע.

את המפות עם התוואי החדש, ניתן למצוא באתר החברה להגנת הטבע, בקישור -www.teva.org.il.

פורסם בחדשות