הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קיבוץ מעברות ישווק פיטאיה תחת המותג ''חקלאי גרנות''


קיבוץ מעברות, ממובילי גידול הפיטאיה בישראל, החל לשווק את הפרי בשיתוף פעולה עם חקלאי גרנות. שני הזנים שישווקו הם וונוס ואפולו, בעלי קליפה סגלגלה וצהובה. תוכן הפרי עסיסי, מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון רבים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-09-2019


Responsive
פיטאיה אדומה, צילום: באדיבות חקלאי גרנות

פרי חדש מצטרף לשיווק הפירות והירקות של "חקלאי גרנות": הפיטאיה. ההתארגנות החקלאית החדשה, אשר החלה לשווק לפני כשנה תוצרת חקלאית ישירות לסופרים, מוסיפה לסל התוצרת החקלאית שני זנים של פיטאיה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

פירות הפיטאיה מהזנים וונוס ואפולו, ישווקו לרשתות השיווק המובילות, לשווקים הפרטיים ולחנויות המתמחות בפתיחת עונת הפיטאיה בתחילת ספטמבר.  את הפיטאיה ניתן להשיג בין בחודשים ספטמבר לינואר ברשתות המזון ברחבי הארץ.

תמיר בושניצקי, מנהל חקלאי גרנות שוק מקומי, "לאחר החדרה מוצלחת של אבוקדו, פירות הדר, משמשים, שזיפים, אפרסקים, נקטרינות ודובדבנים, אנו שמחים לצרף גם את הפיטאיה, המגיעה אלינו מקיבוץ מעברות, אחד מהקיבוצים הבעלים בארגון גרנות, לשיווק על ידי חקלאי גרנות".

Responsive
פיטאיה צהובה, צילום: באדיבות חקלאי גרנות

הפיטאיה, הנקראת גם פרי הדרקון, היא קקטוס חסר קוצים הצומח לגובה של עד ששה מטרים. קליפת הפרי אדומה, ורודה-סגולה או צהובה, וממנה מסתעפים עלעלים המזכירים ארטישוק. תוכן הפרי עסיסי, בצבע לבן או סגלגל, והוא משופע בזרעים קטנים ושחורים. הפרי מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון רבים. הפרי מתוק, מעט חמצמץ, בעל צבע סמוק כשל סלק, ומכיל מיץ רב. בישראל מגדלים 3 זני פיטאיה במישור החוף, בנגב ובערבה.

פורסם בחדשות