הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ג'נרל אקסצ'יינג' פיתחה מודל חדשני לקביעת מחירי פירות וירקות המבוסס על מסחר מקוון


החברה מתמודדת במיזם חדשני של משרד החקלאות בהיקף 20 מיליון שקל ובמכרז של עיריית חיפה. זירת המסחר הדיגיטלית, תאפשר לראשונה לחקלאים למכור את התוצרת החקלאית ישירות לצרכנים במחיר ריאלי שייקבע ביניהם על פי עקרון ההיצע והביקוש, בשוק חופשי שאינו מושפע מגורמים זרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-09-2019


Responsive
עגבניות כחול-לבן מחבל אשכול בנגב המערבי, צילום: מוטי אביבי

המהפכה החקלאית בדרך: חברת הסטרט-אפ ג'נרל אקסצ'יינג' G-EX מתמודדת על הקמת זירת מסחר דיגיטלית לפירות, ירקות ומוצרי חקלאות אחרים, במטרה ליעל את תהליך המכירה ולצמצם את פערי מחיר הקניה והמכירה, תוך הפחתת פערי התיווך הגבוהים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

החברה משתתפת בקול קורא שהוציאו משרד החקלאות והרשות לחדשנות לעריכת פיילוט בתחום המסחר החקלאי און ליין בשיתוף עם גורמים עסקיים, בהיקף כספי של 20 מיליון שקל וכן במכרז שהוציאה עיריית חיפה להקמת שוק דיגיטלי לתוצרת חקלאית בעיר.

זירת המסחר הדיגיטלית תבטיח הבטחת איכות, צמצום מרווחי שיווק, הורדת יוקר המחייה, חיזוק הקשר בין איכות למחיר, עידוד חקלאים ועסקים קטנים ושקיפות לציבור.

ג'נרל אקסצ'יינג' הוקמה על ידי היזם ינון רז לאחר שחקר את כשלי השוק בפערי התיווך הגדולים בחקלאות כשסחורה שהחקלאים מקבלים עבורה כ-18 מיליארד שקל נמכרת לציבור ב-40 מיליארד שקל. הוא זיהה שמקור הבעיה הוא ריכוז הכוח בידי מתווכים. מוצרי החקלאות הם הסחורה היחידה שנמכרת על ידי בעליה מבלי שהם יודעים את מחירה.

הפתרון שבנה רז הוא זירת מסחר דיגיטלית, שתאפשר לראשונה לחקלאים למכור את הסחורה שלהם ישירות לצרכנים במחיר ריאלי שייקבע ביניהם על פי עקרון ההיצע והביקוש, בשוק חופשי שאינו מושפע מגורמים זרים. זירת המסחר מגובה על ידי מערכת לוגיסטית טכנולוגית שמעניקה פתרון שלם לכל שרשרת האספקה וכוללת גם איסוף מהמוכר, בקרה ומיון, ביצוע בדיקות איכות, אריזה ושליחת התוצרת לקונה בהתאם למה שהוזמן על ידו.

"אנו צופים שהטמעה חיובית של המערכת, תפחית את מחירי הסחורות החקלאיות בעשרות אחוזים, ומנגד תאפשר לחקלאים לקבל את המחיר הריאלי עבור תוצרתם," אומר רז. "בשלב הראשון, המערכת מאפשרת מסחר בין חקלאים מן הצד האחד לבין לקוחות עסקיים מהצד השני בענפי האירוח, הקייטרינג, הקמעונאות, מפעלי מזון, בתי חולים, בתי אבות, דיור מוגן וכל גורם שצורך תוצרת חקלאית בכמויות משמעותיות. הזירה נבנתה בראש ובראשונה עבור החקלאים ואנו רואים בהם שותפים לדרך ולהצלחה."

פורסם בחדשות