הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת שיח מדווחת על השלמת המיזוג עם ביונד טיים הציבורית ויציאה מרשימת השימור


החברה, חלוצת הקנאביס הרפואי בישראל, סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של 18.5 מיליון שקל ורווח נקי של 7.7 מיליון שקל. החברה פועלת מעל עשור בתחום הקנאביס הרפואי והינה אחת מהחברות היחידות בעלות רישיון פעיל ממשרד הבריאות לגידול קנאביס רפואי והפצתו למטופלים בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-09-2019


Responsive
משפחת שריד, צילום: יח''צ - באדיבות חברת שיח

חברת הקנאביס הרפואי שיח בבעלות משפחת שריד, מחלוצות תעשיית הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם, בעלת יכולות מוכחות בגידול, ייצור, פיתוח ומכירה של מוצרי קנאביס רפואי בישראל מעל כעשור, מדווחת על השלמת עסקת המיזוג לתוך החברה הציבורית ביונד טיים, ועל יציאה צפויה מרשימת השימור ומעבר לרשימה הראשית. אסיפת בעלי המניות אישרה פה אחד את המיזוג.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בהתאם להסכם המיזוג, קיבלו בעלי המניות של שיח שריד 78% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת ביונד טיים אשר תכלול מעתה את כל פעילותה של שיח שריד, לרבות גידול קנאביס רפואי במתקני גידול בשטח של 14 דונם, בהתאם לרישיונות גידול וריבוי קנאביס רפואי בתקן IMC-GAP בהם מחזיקה שיח. סך אחזקותיהם של בעלי מניות שיח שריד עשוי לעלות ל-83.5%, וזאת בהתאם לעמידה ביעדי ביצוע שנקבעו בהסכם בין הצדדים.

יתרת המוזמנים של החברה אשר תשנה את שמה לשיח מדיקל גרופ לאחר השלמת המיזוג עומדת על כ-39 מיליון שקל וזאת לאחר שבמסגרת העסקה הושלמו גיוסי הון פרטיים וציבוריים של למעלה מ- 43 מיליון שקל. היקף הגיוס הציבורי במסגרת העסקה היה בהיקף חסר תקדים כמעט לחברות בתחום. החברה צופה כי מניותיה יצאו מרשימת השימור ויעברו לרשימה הראשית כבר בימים הקרובים.

שיח סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של 18.5 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי ב-2018 הסתכם ב-9 מיליון שקל, זינוק של 136% בהשוואה לרווח התפעולי ב-2017 אשר עמד על 3.8 מיליון שקל. הרווח לפני מס של החברה עמד ב-2018 על 10.4 מיליון שקל - זינוק של 178% בהשוואה ל-3.7 מיליון שקל ב-2017.

שיח עוסקת בעצמה ובאמצעות שיתופי פעולה וחברות בנות, בפעילויות נוספות המשיקות ונלוות לתחום הקנאביס הרפואי. בין תחומים אלו: ניתוח, פיתוח וייצור של תרכובות טרפנים, מחקר ופיתוח תרופות מבוססות קנאביס בהתאמה אישית, פיתוח שיטות לגידול קנאביס בתנאי פארמה, ופיתוח טכנולוגיה למינון החומר הפעיל במוצרי צריכה מבוססי קנאביס.

שיח פועלת מעל עשור בתחום הקנאביס הרפואי והינה אחת מהחברות היחידות בעלות רישיון פעיל ממשרד הבריאות לגידול קנאביס רפואי והפצתו למטופלים בישראל. לשיח חוות גידול במרכז הארץ, המשתרעת על פני שטח של כ-14 דונם, ובעלת יכולת גידול מוכחת של כ-3 טון בשנה. החברה מגדלת ומשווקת מגוון זנים של צמח הקנאביס וכן מפתחת זנים ייחודיים.

יוגב שריד מנכ"ל שיח שריד "אנו שמחים לדווח על השלמת המיזוג של חברת שיח עם ביונד טיים, אשר מהווה צעד נוסף באסטרטגיה של שיח להרחבת פעילותה. אנו מאמינים כי התקדמות הרפורמה בישראל מחייבת איתנות פיננסית ויציבות עסקית. בהתאם לכך, הרישום כחברה ציבורית, היציאה מרשימת השימור, המעבר לרשימה הראשית, ומצבת המזומנים האיתנה ישמשו אותנו לשיפור כושר הייצור והגדלת נתח השוק שלנו, חיזוק הממשקים עם גופים שונים בשוק ההון, והכול - תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומימוש החזון של שיח להיות מובילת שוק עולמית בתחום הקנאביס."

שיח מדיקל גרופ (שם החברה העתידי),  חברה בבעלות משפחת שריד (כ-69%), הינה חלוצת הקנאביס הרפואי בישראל. שיח מגדלת ומפתחת פתרונות בתחום הקנאביס הרפואי משנת 2008 תחת סטנדרטים בלתי מתפשרים ומספקת מזור לאלפי לקוחות ברחבי הארץ. לשיח ידע וניסיון רב באשר לשימוש בפרוטוקולים ייחודיים לעיבוד, ייבוש ויישון קנאביס רפואי המשמשים אותה לצורך קבלת תוצרים אחידים ואיכותיים. כיום מחזיקה שיח במתקני גידול על גבי שטח של 14 דונם וקיימת לה יכולת התרחבות לשטח של כ-20 דונמים נוספים.

שיח וחברות הקשורות אליה משתמשות בידע הרב שנצבר אצלן לשם ביצוע מחקרים בתחום הקנאביס הרפואי בשיתוף עם מכוני מחקר, אוניברסיטאות מובילות וחברות בינלאומיות, והינן שותפות במספר מיזמים העוסקים בפעילות מדעית, מחקר גנטי ופיתוח טכנולוגיות בתחום הקנאביס הרפואי. שיח מחזיקה באישור IMC-GAP לריבוי וגידול קנאביס רפואי, וכן בתקן ISO9001.

פורסם בחדשות