הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפסולת הביתית של אזרחי ישראל תשמש לייצור פחים בוירגי'נה שבארה''ב


חברת הקלינטק UBQ מקיבוץ צאלים, פיתחה חומר גלם המופק מאשפה ביתית מגוונת ומשמש כתחליף לפלסטיק. סנטור מדינת וירג'יניה שחתמה על ההסכם עם החברה: ''לחברה יש טכנולוגיה מהפכנית בעלת פוטנציאל לשנות את פניהן של כל כך הרבה תעשיות. גאה לראות את וירג'יניה בחזית הפתרון הזה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-08-2019


Responsive
צילום: thunder 11

מפסולת עירונית לחומר גלם חדשני: חברת הקלינטק UBQ Materials מקיבוץ צאלים שבנגב המערבי, חתמה עם הרשות לניהול פסולת במרכז וירג'יניה על הסכם לאספקת פחי מיחזור שיופקו בטכנולוגיה חדשנית מפסולת ביתית של אזרחי ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפחים מופקים מחומר גלם המשמש תחליף לפלסטיק, בתהליך חדשני שאינו מצריך למיין את הפסולת כדי להפוך אותה למשאב מתחדש. חומר הגלם החדש הוא תחרותי בעלותו לפלסטיק ובעל תכונות תרמו-פלסטיות.

בכל שנה, מייצרת האנושות כ-2 מיליארד טונות של פסולת, אשר רובה מגיע למזבלות, שם היא גורמות לחלחול רעלנים לאדמה, לזיהום הימים והאוקיאנוסים, וזיהום אוויר על ידי פליטת גזים מזיקים. הפלסטיק אינו מתכלה במשך שנים רבות, ובהרבה מקרים גם לא עובר מחזור. המודעות הגוברת לנזק שגורם השימוש במוצרי פלסטיק, מובילה חברות שמפתחות תחליפים לחומר המזהם.

שימוש בטון חומר גלם המופק בטכנולוגיה של UBQ, שקול לעצירת התכה של 35 מ"ר קרח ארקטי. בתהליך ההפקה, הפסולת מצומצמת למרכיביה הטבעיים הבסיסיים ביותר ברמה כמעט מולקולרית, חלקיקים אלו מתחברים יחד לחומר הגלם החדש. מדובר בפירוק של תפזורת מגוונת המכילה את כל מרכיבי הפסולת הביתית - שאריות מזון אורגניות, נייר ופלסטיק לא ממוינים, חיתולים מלוכלכים, קרטוני יוגורט משומשים וסוגי פסולת נוספים.

Responsive
טאטו ביג'יו - מנכ"ל ומייסד משותף של UBQ, צילום: thunder 11

UBQ נוסדה בשנת 2012 על ידי הרב יהודה פרל וטאטו ביג'יו שעלה לישראל מדרום אמריקה. החברה כבר עובדת עם חברות מהגדולות בעולם, חברות עשה זאת בעצמך, יצרני רכב וחברות בנייה, המשלבות את חומר הגלם במוצריהן.

לדברי טאטו ביג'יו, מנכ"ל ומייסד משותף של UBQ: "כחברה, אנו חולמים על עולם בו הפסולת לעולם אינה מבוזבזת. אנו מקווים שתוך מספר שנים, כל אזרח בוירג'יניה יוכל להשליך פסולת לפח של UBQ ולהשתמש בעוד מוצרים רבים העשויים ממיחזור הפסולת שאנו מבצעים."

לדברי סנטור המדינה טומי נורנט: "וירג'יניה תמיד גאה להיות פתוחה לחברות החדשניות ביותר המספקות הזדמנויות חדשות. ל- UBQ יש טכנולוגיה מהפכנית בעלת פוטנציאל לשנות את פני כל כך הרבה תעשיות. אני גאה לראות את וירג'יניה בחזית הפתרון הזה."

קים היינס, מנכ"לית הרשות לניהול פסולת מרכז וירג'יניה, אמרה: "אנו פועלים בכל יום כדי לספק את הפתרונות הטובים ביותר לניהול פסולת ומחזור עבור 1.5 מיליון הלקוחות שלנו במרכז וירג'יניה. השותפות שלנו עם UBQ היא הרחבה של מאמצנו למצוא דרך יצרנית להתמודד עם פסולת ולשפר את הקהילה סביבנו."


פורסם בחדשות