הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''התנועה החדשה'' - נחנכה תנועת נוער של ארגון השומר החדש


במהלך שלושת החודשים האחרונים, בהובלתם של אלפי צעירים וצעירות, ראשי מועצות וארגון השומר החדש, הוקמה ''התנועה החדשה'' (שם זמני) - החמישית בגדולה מבין תנועות הנוער הגדולות בישראל. ''התנועה מזמינה כל יישוב, מושב או קיבוץ בישראל להצטרף למהלך לאומי שיעצב את עתידה של המדינה ושל המרחב הכפרי בפרט''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-08-2019




Responsive
צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

המרחב הכפרי בישראל נמצא באירוע היסטורי, במסגרתו עשרות אלפי צעירים וצעירות בחרו להצטרף למהלך ההקמה של תנועת נוער חדשה בארגון 'השומר החדש'. שיתוף פעולה בין ראשי המועצות ו'השומר החדש' הוביל להקמתה של התנועה, שהיקף המשתתפים בה ממצב אותה בין חמשת תנועות הנוער הגדולות במדינת ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"התנועה החדשה" (שם זמני) הובילה בקיץ האחרון קורסי הכשרה והדרכה ייחודיים לאלפי בני נוער ומשתתפי שנת השרות הצפויים להוביל היסטורית את תהליך ההקמה של תנועת נוער ייחודית במרחב הכפרי המשלבת את הערכים והמורשת של המושבים והקיבוצים תוך שילוב מחודש של ערכי עבודת האדמה וחיזוק החקלאות הישראלית.

לאחרונה תמו מפעלי הקיץ הראשונים שהתקיימו בתנועה החדשה, בהם השתתפו אלפי ילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ.

מפעל הקיץ הראשון שיצא לדרך היה סמינר המדריכים והפעילים, בו השתתפו כ-2000 בוגרי כיתות ט' מהמועצות האזוריות והמקומיות השונות. הסמינר, שהתקיים ביער חנתון, ערך כעשרה ימים, במהלכו מאות בוגרים ובוגרות מכל שכבות הגיל סייעו בהתנדבות מלאה בהקמת והפעלת הסמינר.

Responsive
צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

ימים ספורים לאחר תום הסמינר, יצאו אלפי חניכי וחניכות כיתות ד'-ו' לטיולים המחוזיים, בסימן 'מתחילים מבראשית', בהם שולבו חניכות וחניכים בעלי הצרכים המיוחדים.

מסעות ז'-ח', שנאלצו להתבטל בשל עומסי החום הכבדים והסכנה הכרוכה בהם, הפכו ליומיים מיוחדים ומרעננים בנחלי הצפון. כ-500 חניכים הגיעו לטיול חוויתי ורטוב שכלל הליכה בחצבני ושיט בקיאקים, ולקחו חלק בשיח על מחאת יוצאי אתיופיה ועל גזענות בחברה הישראלית.

Responsive
צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "התנועה החדשה" (שם זמני) מזמינה כל יישוב, מושב או קיבוץ בישראל להצטרף למהלך לאומי שיעצב את עתידה של המדינה ושל המרחב הכפרי בפרט".

שירי ארדיטי, מזכ"לית התנועה החדשה: "מדובר בתהליך מרגש ויוצא דופן בחברה הישראלית שמוכיח עד כמה הנוער בישראל איכותי ועד כמה הוא צמא להיות שותף ביצירה ובמעשים שישפיעו ויעצבו אותו, את קהילתו ואת עתידה של מדינת ישראל".

Responsive
צילום: באדיבות ארגון 'השומר החדש'

ינון יתח, גרעינר בתנועה החדשה: "הקיץ האחרון היה יוצא דופן, למרות המהפכות היה קיץ שמח, תנועתי, וחדש. המפעלים התנהלו בצורה יוצאת מן הכלל וכולם היו מאוד מסורים להצלחת הקיץ. החניכים בכל הטיולים חזרו עם חיוך גדול על הפנים והמדריכים עייפים אבל מרוצים בהחלט".

צילומים: איתי מיכאלי, מתן רצבי, פדה כץ, הילה יתח, קרן חזן - באדיבות השומר החדש

פורסם בחדשות