הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכם מתווה לולים חדש בענף ההטלה


בפגישה שהתקיימה היום במשרד ראש הממשלה עם ראשי רשויות וענף הלול, הוסכם כי במסגרת הרפורמה, וכפוף לאישור הממשלה החדשה, יועתקו הלולים לשטחים מחוץ ליישובים ויעברו שדרוג בסיוע מענקים. מגדל שיעמוד בדרישות החדשות, יזכה כתמריץ בתוספת של 200 אלף ביצים למכסה הקיימת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-08-2019


Responsive
צילום: דפנה יוריסטה - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלשכתו בירושלים עם ראשי רשויות וראשי ענף הלול, לסיכום מתווה הלולים בענף ההטלה, לאחר שהרפורמה בתחום תקועה כבר שנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בפגישה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, מ״מ מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ״ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי ויו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'.

הפגישה נערכה על רקע העובדה שלאחרונה החל משרד החקלאות ליישם תקנה שתאסור איכלוס של תרנגולות מטילות בלולים ישנים שאינם מבטיחים ביצים נקיות מסלמונלה.

המתווה החדש שהושג היום, בסיועו של ח״כ ניר ברקת, לשדרוג ענף ההטלה לשם שמירה וקידום בריאות הציבור, בריאות העופות ודאגה לרווחת המטילות, יוצג בפני הממשלה הבאה לסיכום התקציב המיועד.

בפגישה היום סוכם, כי מגדל שיעמוד בדרישות החדשות עד סוף שנת 2022 ויחליף את הלול שברשותו, יזכה לתמריץ בתוספת של 200 אלף ביצים למכסתו הקיימת לגידול, בלול המשודרג. לולן שירצה היתר איכלוס ללול ישן יצטרך לספק הוכחות לתחילת תכנון של מעבר ללול חדש, גדול ומתקדם מחוץ ליישוב.

על פי ההבנות, הממשלה החדשה תעניק ללולנים מענק בסך 340 מיליון שקל, כפי שהוסכם ברפורמה ב-2018, שלא קודמה. יש לציין, כי מאחר שמדובר בממשלת מעבר שאין ביכולתה להחייב על תקציבים, מדובר בהבנה כללית ולא בהתחייבות מפורשת בעניין התקציב.

Responsive
צילום: באדיבות דוברות מרכז המועצות

''העתקת הלולים צפויה להביא לפינוי שטחים בתוך שטחי היישוב לשימושים חדשים, לשיפור התנאים התברואתיים של תושבי היישובים (צמצום ריחות וזיהומים), ולשיפור פני היישובים'' נמסר בהודעה. ''המתווה שהושג יביא לשיפור איכות חייהם של תושבי היישובים, יביא לשיפור איכות הביצים לצרכנים ובסופו של דבר יביא גם להוזלה במחיר הביצים. בנוסף, המתווה ישפר את תנאי המחייה של התרנגולות המטילות''.

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים: ״ענף ההטלה הינו בסיס לקיומם של למעלה מ 3000 משקים משפחתיים בגליל ולמעלה מ 60% מייצור הביצים, ולכן חשיבותו הרבה להמשך ההתיישבות בצפון. ההסדר המוצע יוצר איזון ואנו מברכים על המתווה.״

ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "אנו רואים בתכנית להחלפת הלולים אבן דרך חשובה לחיזוק חקלאות ישראל, בריאות הציבור וצרכני הביצים. החלפת הלולים ובניית לולים חדשים ומודרניים יאפשר שמירה על בריאות הציבור, אספקת ביצים בבטיחות ביולוגית גבוהה יותר, ישדרג את רווחת המטילות, ויביא את הענף כולו לתנאי ייצור מודרניים".

פורסם בחדשות