הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לויין ישראלי חדש: ''יאפשר לראות את היקום כפי שלא נראה עד כה''


מכון ויצמן למדע מודיע על פיתוחו של הלוויין Ultrasat שישוגר לחלל ב-2023 ויפעל בתחום האור שבדרך כלל אינו נראה לעין עם שדה ראייה רחב במיוחד. הלוויין יישא טלסקופ חלל ייחודי, יחקור ויתעד כוכבים מתנגשים ומתפוצצים וחורים שחורים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-08-2019


Responsive
"מדינה קטנה ולוויין קטן – יכולים להביא לתוצאות גדולות ולחשוף את צפונות החלל החיצון'', צילום: באדיבות מכון ויצמן למדע

ימים ספורים אחרי השיגור המוצלח של לוויין התקשורת עמוס 17, מודיע מכון ויצמן למדע על פיתוחו של לוויין ישראלי חדשני שעתיד להיבנות בישראל בארבע השנים הקרובות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הלוויין במשקל של כ-160 ק"ג, המכונה ULTRASAT, ישוגר לחלל ב-2023 כשעל-גביו טלסקופ חלל שיאפשר לראות את היקום כפי שלא נראה עד כה: הוא יפעל בתחום האור שבדרך כלל אינו נראה לעין (על-סגול) עם שדה ראייה רחב במיוחד.

"תכונות אלה יסייעו לנו להשיב על כמה מהשאלות הגדולות באסטרופיזיקה, ובהן תהליך יצירתם של זוגות כוכבי ניטרונים אשר מתמזגים ופולטים גלי כבידה, הדרך שבה חורים שחורים סופר-מסיביים משפיעים על סביבתם, כיצד מתפוצצים כוכבים, מהם מקורות היסודות הכבדים ביקום, מהם המאפיינים של כוכבים אשר הפלנטות סביבם עשויות לאכלס חיים ושאלות נוספות", אומר המדען הראשי של ULTRASAT, פרופ' אלי וקסמן מהמחלקה לפיסיקה של חלקיקים ואסטרופיזיקה במכון ויצמן למדע.

באחרונה סיכמו מכון ויצמן למדע וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה להתחיל את העבודות בספטמבר הקרוב, במקביל להשקעת מאמצים להבטחת התקציב עבור הפרויקט כולו. מרכז המחקר DESY של איגוד מרכזי המחקר הגרמני הלמהולץ הבטיח גם הוא באחרונה את תמיכתו והשתתפותו בבניית הלוויין. בנוסף, מתנהל משא ומתן עם סוכנויות חלל בין-לאומיות גדולות להשתתפותן בפרויקט, שעלותו במשך ארבע שנות תכנון, בנייה ושיגור צפויה להגיע לכ-70 מיליון דולר.

"הלוויין שייבנה על-ידי התעשייה האווירית הישראלית ואל-אופ מקבוצת אלביט מערכות, יעמיד את ישראל – ואת המדענים והמהנדסים הישראלים – בחזית התנופה העולמית לחקר החלל באמצעות לוויינים קטנים במחיר סביר", אומרים מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, אבי בלסברגר, ויו"ר הסוכנות, פרופ' יצחק בן ישראל. נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, מוסיף: "מדינה קטנה – ולוויין קטן – יכולים להביא לתוצאות גדולות ולחשוף את צפונות החלל החיצון".

פורסם בחדשות