הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות אורי אריאל: ''הקופוקסון הבא של ישראל נמצא באילת''


במסגרת התוכנית הממשלתית לפיתוח העיר אילת, אישרה הממשלה השקעות בפרויקט הדגיגים, בחלבון מן הים ובפרויקטים נוספים בתחום החקלאות הימית באילת ובסביבתה. שר החקלאות אריאל: לעיר אילת יש פוטנציאל אדיר לצד משאבי טבע מיוחדים, אשר יכולים להביא לשגשוג הכלכלה הישראלית בעזרת החקלאים הנפלאים שלנו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-08-2019


Responsive
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, ושר החקלאות אורי אריאל במרכז הלאומי לחקלאות ימית, צילום: באדיבות דוברות שר החקלאות

בישיבת הממשלה המיוחדת שהתקיימה אתמול (ב') באילת, אושרה התוכנית הממשלתית לפיתוח העיר אילת בעלות של של 530 מיליון ₪. התוכנית כוללת את שיפור שירותי הבריאות, קידום מנועי הצמיחה - תיירות, הנגשת שטחים לציבור, פיתוח חקלאות ימית ותעשיות מהים ונגישות תחבורתית למרכז הארץ. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתחום החקלאות הועלו שלושה נושאים עיקרים: תקצוב 'המרכז הלאומי לחקלאות ימית' (מלח''י) לצורך קידום ומחקר; בחינת אפשרות העברת המכון לחברה ממשלתית (עסקית); והקמת פארק חקלאות ימית באזור ה"משתלות" ו"עין עברונה", בו ישוקעו 29 מליון ש''ח על מנת לאפשר ליזמים להקים מפעלים לייצור בתחום החקלאות ימית.

תקצוב מלח''י - העוסק בפיתוח טכנולוגיות לגידול דגי ים ויצורים ימיים אחרים, בעלי ערך כלכלי. מחקרי מלח"י יוצרים תשתית לפיתוח של חקלאות ימית בישראל כענף חקלאי חדשני המנצל מי-ים ומים מליחים ולהקמתן של תעשיות ביוטכנולוגיות נלוות, בהן חוקרים זנים ועמידות במחלות. בישיבת הממשלה הוחלט כי מלח''י תתוקצב ב-24 מיליון ש''ח בתשתיות, לצורך קידום מחקר בפרויקט הדגיגים (ובניהם דגי טונה), אשר יביא להגדלת הענף והמסחר. בנוסף, יוקם צוות של מנכ"לי המשרדים שיבחנו את העברת מלח''י לחברה ממשלתית עצמאית (עסקית).

הקמת פארק חקלאות ימית תעשייתית, השקעה באתר "המשתלות" ו"עין עברונה" - בהמשך להחלטת ממשלה משנת 2012, האזור מיועד לפיתוח הקרקע וגידול מוצרים מן הים. בין השאר, יוקמו מפעלי תעשייה לטיפול בדגים, מפעלי אצות, בריכות לגידול דגים וחלבון מן הים וכו'. הפרויקט הינו בשיתוף פעולה של משרדי החקלאות והכלכלה בו יושקעו בשנים 2019-2023 כ-29 מיליון ש''ח, כל זאת על מנת לאפשר ליזמים ליצור חקלאות ימית ולפתח את קרקע בשימוש במי- ים. פארק תעשיות זה יביא לשגשוג הכלכלה הישראלית וליצירת מקומות עבודה לתושבי האזור.

Responsive
ראש הממשלה בביקור במרכז הלאומי לחקלאות ימית, צילום: באדיבות דוברות שר החקלאות

היום (ב') ביקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החקלאות אורי אריאל במרכז הלאומי לחקלאות ימית באילת, בהמשך לישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול, במסגרתה אושרה התוכנית לביסוס מעמדה של אילת כמרכז מחקרי-יישומי בינלאומי בתחומי המזון מן הים, החקלאות הימית והביוטכנולוגיה הימית.


המרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י) השייך למכון לחקר ימים ואגמים לישראל, ממוקם בחוף הצפוני של אילת ועוסק בפיתוח טכנולוגיות לגידול של דגי ים ויצורים ימיים אחרים בעלי ערך כלכלי. מחקרי מלח"י יוצרים תשתית לפיתוח של חקלאות ימית בישראל כענף חקלאי חדשני המנצל מי-ים ומים מליחים ולהקמתן של תעשיות ביוטכנולוגיות נלוות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל :"הקופוקסון הבא של ישראל נמצא ביצור חלבון מן הים באזור אילת. לעיר אילת יש פוטנציאל אדיר לצד משאבי טבע מיוחדים, אשר יכולים להביא לשגשוג הכלכלה הישראלית וזאת בעזרת החקלאים הנפלאים שלנו שמצמחים ומיישבים את דרום הנגב. אנו בישיבת הממשלה העלנו תוכניות חשובות אשר יסייעו לפיתוח העיר אילת ולשגשוגה. משרד החקלאות פועל בכל המישורים על מנת להוציא תוכניות אלו לפועל ובהקדם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה מזון העתיד. הטכנולוגיה היא פנטסטית. החלטנו להשקיע כאן כמה עשרות מיליוני שקלים, קודם כל כדי להזניק את המחקר, וגם בהמשך, יחד עם השר אורי, לחבר עוד חברות כלכליות עולמיות. הרבה מדינות רוצות את זה. תחשבו על זה כ-8200 שאנחנו רוצים להרחיב ולהצמיד לו סטארטאפים."

פורסם בחדשות