הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''לית מועצת החלב מיכל קראוס מודיעה על סיום תפקידה


קראוס שתסיים את כהונתה בחודש מרץ, פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא כותבת: ''כפי שאתם יודעים הנושא המקצועי הוא זה שמוביל אותי לאורך כל הדרך. שיקולים ולחצים פוליטיים כאלה או אחרים אינם מענייני ואינם מענייני המועצה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-07-2019


Responsive
מנכ''לית מועצת החלב מיכל קראוס עם משלחת מהאיחוד האירופי - 2017, צילום: באדיבות מועצת החלב

''חברים יקרים, אתמול הודעתי ליו"ר מועצת החלב, על כך שאני מסיימת את עבודתי במועצה בתום התקופה כפי שנקבע (31.3.2020)''. כך כותבת הבוקר (ג')  מנכ''לית מועצת החלב מיכל קראוס בעמוד הפייסבוק שלה.

''אני אוהבת את המועצה, אוהבת את האנשים ומאמינה מאוד בחשיבותה ותרומתה של המועצה לענף החלב, החשוב והמרכזי בענפי החקלאות בישראל והטוב בעולם''.

''מבחינה מקצועית לצערי הרב המלצת דירקטוריון מועצת החלב לשר החקלאות על הפחתת המכסה הארצית נענתה בשלילה זו השנה השנייה ברציפות. אני רואה בהחלטה זו פגיעה משמעותית ביכולת של מועצת החלב וענף החלב כולו להערך לשנים הבאות''.

''כפי שאתם יודעים הנושא המקצועי הוא זה שמוביל אותי לאורך כל הדרך. שיקולים ולחצים פוליטיים כאלה או אחרים אינם מענייני ואינם מענייני המועצה''.

''אמשיך בניהול המועצה והענף במלוא המרץ עד לתום התקופה כמוזכר לעיל ואעשה ככל יכולתי לסייע בכניסתו של המחליף/מחליפה לתפקיד''.

במהלך התקופה בה כיהנה קראוס, עלה מחיר החלב הגולמי בשיעור שהביא את ועדת המחירים להמליץ על העלאת מחיר מוצרי החלב המפוקחים לצרכן ב- 3.4% . שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל ניסו  להימנע מאישור ההמלצה, והובילו הסכם ארוך טווח בענף, במסגרתו יפתח השוק ליבוא. בשל הקדמת הבחירות ההסכם לא מומש והשר כחלון נאלץ לחתום על האישור להתייקרות המחירים, לאחר שתנובה עתרה לבג"ץ.

חברים יקרים
אתמול הודעתי ליו"ר מועצת החלב, על כך שאני מסיימת את עבודתי במועצה בתום התקופה כפי שנקבע (31.3.2020)
אני...

פורסם על ידי ‏מיכל קראוס‏ ב- יום שלישי, 30 ביולי 2019


פורסם בחדשות