הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תושבי כפר ביל''ו: השר כחלון מבצע מחטף קרקעות חקלאיות


מאות מתושבי הכפר הפגינו הבוקר בצומת ביל'ו במחאה על תוכנית הוותמ''ל הממשלתית להפקיע כשני שלישים מהקרקעות החקלאיות של המושב לטובת בנייה למגורים בקריית עקרון. ראשת מועצה אזורית גזר: ''מדינת ישראל לא רואה את הדור הבא ואת ההתיישבות ואף פוגעת בריאות ירוקות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-07-2019


Responsive
הפגנת חברי המושב הבוקר, צילום: באדיבות כפר ביל"ו - מועצה אזורית גזר

כ-500 תושבים מכפר ביל"ו - חקלאים, משפחות, ילדים ובני נוער הפגינו הבוקר (א') בצומת ביל"ו במחאה על תכנית הוותמ"ל הממשלתית שכוונתה להפקיע מאות דונמים חקלאיים מהכפר לטובת נדל''ן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי התכנית שאמורה להיות מופקדת ביום רביעי הקרוב בוועדה הארצית לתכנון ובנייה, יועברו מרבית שטחי החקלאות של המושב (כ- 70%), לטובת בנייה למגורים בקריית עקרון הסמוכה, חלקם יועברו לשטח המוניציפלי של רחובות וגם לטובת הרחבת בסיס צבאי סמוך.

כפר ביל"ו הוא יישוב חקלאי שנוסד בשנת 1932, ומונה כ-330 משפחות. סך כל השטחים החקלאיים של המושב משתרעים על פני 2,100 דונם. לפי תוכנית הותמ"ל, צפויים להילקח  500 דונם משטחים אלו לטובת בניית 4,035 דירות. בנוסף, בעתיד ייגרעו משטחי הכפר עוד 700 דונמים נוספים לטובת קריית עקרון מכוח תוכנית המתאר של היישוב ו-200 דונם יעברו לשטח המוניציפלי של רחובות. 11 דונם נוספים יועברו לטובת הרחבת בסיס צבאי סמוך. בסך הכול ייגרעו מכפר ביל''ו שני שליש מהקרקעות החקלאיות שהוא מחזיק בהן היום, ולחברי המושב יישארו 700 דונם בלבד לעיבוד חקלאי, מה שיגרום לקריסתם הכלכלית.

Responsive
הפגנת חברי המושב, צילום: באדיבות כפר ביל"ו - מועצה אזורית גזר

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים: "לא ייתכן מחטף הרסני מסוג זה לפני הבחירות, יש לדחות את ישיבת הוותמ"ל לאלתר ולא לאשר בנייה נדל"נית על חשבון קרקעות חקלאיות ופרנסת תושבי כפר ביל"ו".

ראשת מועצה אזורית גזר, רותם ידלין: "מדובר בתכנית בלתי מידתית ברמת הפגיעה באדמות החקלאיות המעובדות של המושבים כפר ביל"ו וגני יוחנן. מדינת ישראל לא רואה את הדור הבא ואת ההתיישבות ואף פוגעת בריאות ירוקות במרכז הארץ. זה הזמן להפסיק לחשוב רק על בניינים ולהתחיל לחשוב גם על הדורות הבאים לפני שיהיה מאוחר. אנו דורשים תכנון מידתי ומאוזן שמתחשב בעתיד התושבים שלנו, בהתיישבות ובריאות הירוקות של כולנו".

Responsive
הפגנת חברי המושב, צילום: באדיבות כפר ביל"ו - מועצה אזורית גזר

דורון ליבנה, תושב כפר ביל"ו, חקלאי ודבוראי: "מטרת תכניות הוותמ"ל, חיסול כפר ביל"ו כליל, במחטף של מאות דונמים חקלאיים המעובדים מעל 80 שנה ומהווים את פרנסת תושבי המושב, אשר עתידם מצוי בסימן שאלה, כמו גם של הדור השלישי של חקלאי המושב".

יפתח אייזמן בן 11, דור שלישי למשפחת חקלאים בכפר ביל"ו: "הפגנו בכדי להציל ולשמור על היישוב החקלאי ועל החיים שלנו בו, ונגד המדינה המתכננת להרוס את החקלאות במושב. גם אני רוצה להמשיך להיות כאן חקלאי במשק של הוריי".

פורסם בחדשות