הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות חקלאי ישראל לשר החקלאות: ''עצור את המחטף להורדת המכסים. משרדך עלול להוביל לנזק בלתי הפיך לחקלאות''


בסוף השבוע האחרון הודיע מנכ''ל משרד החקלאות בן אליהו כי בכוונתו להוריד את המכסים על ייבוא פירות וירקות בהיקף חסר תקדים של 60 אלף טון. ''משמעות המהלך היא פגיעה אנושה באלפי מגדלי הירקות והפירות בישראל, שרובם מתגוררים בפריפריה ובגבולות הארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-07-2019


Responsive
צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

התאחדות חקלאי ישראל פנתה אתמול (א') בדחיפות לשר החקלאות אורי אריאל, בדרישה לעצור את המהלך שמוביל מנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, להורדת מכסים בהיקף חסר תקדים לייבוא פירות וירקות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בסוף השבוע האחרון הודיע בן אליהו כי בכוונתו להוריד את המכסים על ייבוא פירות וירקות בהיקף של 60 אלף טון. משמעות המהלך, טוענים בהתאחדות החקלאים, היא פגיעה אנושה באלפי מגדלי הירקות והפירות בישראל, רובם חקלאים המתגוררים בפריפריה ובגבולות הארץ - בגולן, בערבה, בעוטף עזה, ובגליל.

"מדובר במהלך שיביא לנזק כלכלי בלתי הפיך לחקלאות הישראלית. לא ייתכן שפקיד ממשלתי אחד ישנה מדיניות ממשלתית של למעלה מ- 25 שנה. אי אפשר לנצל תקופת בחירות כדי להעביר בשקט החלטות הרסניות שכאלו'' אומרים בהתאחדות.

עוד אומרים בהתאחדות חקלאי ישראל, כי אינם מבינים מדוע מבקש מנכ"ל המשרד לפגוע במכוון במגדלי הפירות והירקות, וכי ההחלטה נעשה ללא הכנה מקצועית כלשהיא לא במשרד החקלאות עצמו ולא תוך שיח ודיאלוג עם החקלאים והמגדלים.

מזכ"ל התאחדות החקלאים אבו וילן: "ההחלטה על הורדת המכסים בהיקף שכזה היא אסון לחקלאות הישראלית. אם טובת הצרכנים והחקלאים לנגד עיני המשרד ראוי היה לשבת עם המגדלים והחקלאים ולהגיע עמם להסכמות כפי שנעשה בעבר. פניתי היום לשר החקלאות ואני מאמין שהוא יפעל לעצור את המהלך הזה. לא ייתכן שבתקופה של בחירות ינסו לבצע מחטפים שהנזק שלהם לחקלאות הישראלית ולצרכן הישראלי הוא בלתי הפיך."

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, ומזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור: "זה מהלך מסוכן שיביא לנזק כלכלי עצום לחקלאות הישראלית. אלו לא החלטות שאפשר לקחת בכזו קלות ראש. יש להן השלכות כלכליות גם על החקלאים וגם על הצרכנים. לא משנים מדיניות ממשלתית של שנים בהחלטה חפוזה ללא הכנה מקצועית וללא דיון. ממשלת ישראל גורמת במו ידיה לכך שבעוד מספר שנים ירקות ופירות יהיו מצרך רק לעשירים."

במסמך מפורט שכתב יו"ר מועצת הצמחים, צבי אלון, נכתב כי ההחלטה שמוביל מנכ"ל משרד החקלאות מנוגדת למדיניות הממשלתית הקיימת כבר 25 שנה: "ביטול המכסים הוא מהלך חמור מאין כמותו שיגרום לנזק כלכלי כבד על אלפי מגדלי פירות וירקות" כתב אלון במכתבו והוסיף: "כל השנים נקט משרד החקלאות, יחד עמנו, בצעדים אחראיים, שקולים ומדודים כדי להבטיח אספקת פירות וירקות באופן סדיר במחירים סבירים לצרכן תוך שמירה על פרנסתו של החקלאי. ראוי להמשיך במדיניות זו ולא לאפשר מהלך הרסני שכזה."

פורסם בחדשות