הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת הצמחים: בניגוד לפרסומים, יש ויהיה אבוקדו בשפע בעונה הקרובה


במועצת הצמחים מבטיחים כי בעונה הקרובה לא יהיה מחסור באבוקדו ישראלי. ''הפרסומים על מחסור עתידי נראים כהמשך הקמפיין של יבואנים בעלי אינטרס כלכלי מובהק המפיצים נתונים שגויים, כשכל מטרתם היא להרחיב את ייבוא התוצרת החקלאית לארץ - על גבם של חקלאי ישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-07-2019


Responsive
צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

"האבוקדו ימשיך להיות בשפע על המדפים גם בעונה הקרובה", כך מתחייב ראובן דור, יו"ר שולחן האבוקדו במועצת הצמחים, בתגובה לידיעה שפורסמה השבוע אודות מחסור אפשרי באבוקדו מקומי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

דור, מוותיקי החקלאים ממושב רמות שבגולן, מדגיש כי גידול משמעותי בשטחי המטעים בשנים האחרונות מאפשר שפע של אבוקדו ישראלי, גם בעונה הנוכחית שתתחיל בעוד מספר שבועות". דור שותף כמובן לשבחים שהורעפו על תכונותיו הבריאותיות והמזינות של האבוקדו, שקנה לעצמו מקום מרכזי במרבית הבתים והמסעדות בישראל.

למרות נזקי השרב במטעים לפני כחודשיים, יבול האבוקדו הצפוי בעונה הבאה יגיע לכל הפחות ליבול שהיה בעונה הנוכחית - כ-110,000 טון אבוקדו, זאת בזכות נטיעות של כ-10,000 דונם נוספים מדי שנה בישראל. אגב, הפופולאריות של האבוקדו בישראל גרמה לכך שמעבר לשני אזורי הגידול המרכזיים של הפרי בארץ - בגליל מערבי ובאזור עמק חפר, החלו בשנים האחרונות גם נטיעות בדרום הארץ - באזור עוטף עזה, וכל אלה מספקים את הביקוש המקומי.

Responsive
מנכ''ל מועצת הצמחים צבי אלון, צילום: מועצת הצמחים

במועצת הצמחים מבקשים להדגיש שהידיעה לפיה "היבול צפוי להיות זעום ויקר, והפירות המעטים שכן יגודלו בישראל ימכרו במחירים שיאמירו לשיאים חדשים..." - אינה נכונה. "זו ידיעה הנראית כהמשך הקמפיין של יבואנים בעלי אינטרס כלכלי מובהק המפיצים נתונים שגויים המטעים את הציבור, כשכל מטרתם היא להרחיב את ייבוא התוצרת החקלאית לארץ - על גבם של חקלאי ישראל. בעונה הקרובה יהיה אבוקדו ישראלי מצוין על המדפים ועם ישראל ימשיך ליהנות ממנו, במגוון זנים. חקלאי ישראל תמיד סיפקו את הביקוש המקומי לאבוקדו, וכך יהיה גם בעתיד", מדגיש צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים.