הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקנאביס ממשיך להיות נושא חם: מאות משתתפים בכנס יזמות קנאביס רפואי 2019


הקנאביס הרפואי הוא ענף עם פוטנציאל גדול ומעניק תקווה ואופק לחקלאות הישראלית. יו''ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור: ''השאלה המרכזית היא, היכן החקלאים בשוק המתעורר הזה ?'' אהוד ברק: ''בתחום הקנאביס קיים חלון הזדמנויות קצר ופוטנציאל שוק ענק, שכיום נאמד ב-17-18 מיליארד דולר בשנה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-07-2019


Responsive
Image by 7raysmarketing from Pixabay

מאות משתתפים גדשו אתמול (ג') את אולם "אווניו" שבקריית שדה התעופה, בכנס "יזמות קנאביס רפואי 2019", שנערך בשיתוף של תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית והתאחדות חקלאי ישראל. מספר המשתתפים הרב מוכיח כי נושא הקנאביס ממשיך לעורר התעניינות רבה בקרב ציבור של חקלאים, חוקרי אקדמיה, משקיעים, אנשי חוק ומשפט, נציגי התעשייה, עיתונאים וגם סתם סקרנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל אמר לנוכחים: ''הקנאביס הרפואי הוא ענף עם המון פוטנציאל המעניק תקווה ואופק בשמי החקלאות הישראלית בתחומים רחבים כגון רפואה, קוסמטיקה, תעשייה ועוד. השאלה המרכזית שהוא מעלה: היכן החקלאים בשוק המתעורר הזה? כיצד החקלאי נשאר רלוונטי וממשיך להתפרנס, ולא הופך לעובד של מישהו אחר. כדי שהחקלאים ישרדו וישגשגו בתחום הם חייבים להיות מקצוענים, דייקנים וחדשניים. מי שידע לעשות זאת נכון יכול להצליח ולשגשג בתחום המבטיח הזה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שפתח בדבריו את הכנס, אמר: "תקופת 'הבהלה לזהב', שהיא אחת התקופות המרתקות בהיסטוריה, נמשכה כ-7 שנים הביאה אל מדינת קליפורניה 300 אלף בני אדם מכל רחבי היבשת. שבע שנים מאוחר יותר התופעה שככה. מעט אנשים התעשרו ממנה, רבים נותרו מאוכזבים וחיפוש הזהב עבר לידי חברות גדולות שידעו לרתום טכנולוגיה. לא הכל דומה להתלהבות שישנה כיום מתחום הקנאביס, אבל ישנם כמה קווי דמיון משמעותיים. כדי לעשות זאת נכון חייבים להשאיר כמה שפחות ליד הגורל ולאלילת המזל, ולצבור כמה שיותר ידע ומקצועיות. הלקח חייב להיות אותו לקח – אין מקום לחלומות שווא, יש לעשות התאמות וללמוד כמו שצריך את התחום ואת מה שנחוץ כדי להצליח בו ולצבור רווחים".

Responsive
עמית יפרח, היועמ״ש ויו״ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, צילום: באדיבות תנועת המושבים

אהוד ברק, יו"ר 'אינטרקיור' ו'קנדוק רואיין במהלך הכנס על ידי העיתונאי מתן חודורוב, ואמר: "בקנאביס הרפואי קיים חלון הזדמנויות קצר ופוטנציאל שוק ענק, שכיום נאמד ב-17-18 מיליארד דולר בשנה ועל פי אנליסטים צפוי להגיע ל-200 מיליארד דולר. זוהי הזדמנות של כמה שנים, שלאחר מכן תיסגר למי שלא ישכיל להיכנס בזמן. 'קנדוק' מאמינה בשיתוף פעולה עם התעשיה הקיבוצית. המתקן הצפוני של קנדוק פועל מזה שנים בשיתוף קיבוץ בית העמק - ובימים אלו, בקיבוץ בנגב המערבי אנו מקימים מתחם ייצור נוסף, הגדול ביותר בארץ ואחד הגדולים בעולם. זאת בזכות היתרון של תשתית חקלאית ומחקרית מתקדמת הקיימת באופן כמעט בלעדי בישראל, וניסיון רחב, בן 11 שנה של קנדוק, שפיתחה וסיפקה במהלך השנים ללמעלה מ-15,000 מטופלים יותר מ- 500,000 מוצרי קאנביס רפואי".

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ אמר בכנס: "שמחתי לשמוע את יובל לנדשפט, ראש היק״ר (היחידה לקנאביס רפואי), מדבר על ערכים של חקלאות, התיישבות וציונות. זה לא טריוויאלי לשמוע את זה מפקיד ממשלתי. הקנאביס הרפואי הוא תחום חדש שמתפתח, חדשני והייטקיסטי, שיסייע לאוצר המדינה. גם בתחום החקלאי החדש הזה ישראל כבר נחשבת למעצמת ידע וכח עולה. מרכז המועצות האזוריות פועל ויפעל להקלה על הרגולציה וקידום חוק החקלאות. התפקיד שלנו לסייע לכם לפתח את התחום״.

מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק: ''תעשיית הקנאביס המתפתחת בקיבוצים תסייע בקידום ערכים חשובים בחברה, כמו יצירת איזון מגדרי בתחום העבודה והעסקת אנשים עם מוגבלויות''. איגוד התעשייה הקיבוצית החל השנה לטפל באופן מואץ בתחום הקנאביס המתפתח כולל סיוע בסוגיות רגולציה, כניסה לשווקי ייצוא, חדשנות, נגישות למענקי מדינה וסיוע באתגרי ההון האנושי שיידרש בתחום''.

Responsive
מרים דרוק - מנכ''לית איגוד התעשייה הקיבוצית, צילום: באדיבות האיגוד

דרוק הוסיפה, כי האיגוד בשיתוף עם התאחדות התעשיינים הקים את פורום תעשיות הקאנביס הישראלי שבראשו עומד חיים הורביץ. הפורום יסייע לקדם את התעשייה, לסייע בפתיחת הייצוא בהקדם, יפעל להפחתת הרגולציה, יסייע בסוגיית התקנים ובקידום המו"פ ועוד. ''לאיגוד התעשייה הקיבוצית יש מקום ביצירת חיבורים עסקיים בין כל הגורמים בשרשרת הערך ולגורמים הנוספים שנחוצים להצלחה עם מיזם מסוג זה שהוא בסיכון גבוה''.