הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפשיעה החקלאית: נזק של מאות אלפי שקלים בעקבות הצתה


אלמונים הציתו בסוף השבוע 144 גלגלי טפטוף להשקיה בדרום הארץ, ככל הנראה לאחר שהחקלאי סירב להעביר לעבריינים דמי חסות. הנזק מוערך בכ-650 אלף שקלים. ''זו מלחמה על קיומה של החקלאות בישראל''. צפו בתיעוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-07-2019


Responsive
נזק של מאות אלפי שקלים, צילום: באדיבות מועצה אזורית מרחבים

חקלאי מאזור הדרום גילה בסוף השבוע כי אלמונים הציתו 144 גלגלי טפטוף להשקיה שהונחו
בשדה שנמצא בבעלותו. תלונה הוגשה למשטרה ונפתחה חקירה בנושא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפשיעה החקלאית הפכה כבר מזמן למכת מדינה. לעיתים סובלים החקלאים מגניבות ולעיתים מ"איתותים" על דרישות לתשלומי דמי חסות.

"באותה חלקה שבה הציתו את גלגלי הטפטוף, השחיתו לפני חודשיים שני מחשבי השקיה", סיפר החקלאי. "כל הזמן אחנו סובלים מהשחתת ציוד. זו מלחמה על קיומה של החקלאות בישראל". הנזק שנגרם לחקלאי בעקבות הצתת גלגלי הטפטוף נאמד בכ-650 אלף שקלים.

Responsive
גלילי הטפטוף שהוצתו בישוב בדרום, צילום: באדיבות מועצה אזורית מרחבים

יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' אמר: "יש לשנות את תפישת הביטחון ולהחזיר את האחריות המשימתית על המרחב הכפרי למשמר הגבול, שאנשיו מכירים היטב את השטח. ביום רביעי תתקיים פגישה עם מפקד מג"ב וראשי המועצות האזוריות כדי לבדוק את כל האפשרויות הקיימות להילחם בתופעות האלה".

"אני רואה במעשים האלה טרור לכל דבר'' הוסיף חג'ג'. ''אני מקווה שהפיילוט בנושא השיטור המועצתי ייכנס לתוקף. תוספת תקנים למועצה אזורית תאפשר תחושת ביטחון ותמנע פריצות. ההיכרות המעמיקה של מג"ב עם מאפייני המרחב הכפרי, מאפשרת להם לתת מענה מיטבי".


צילום: באדיבות מועצה אזורית מרחבים

ואם לא די בכך, החקלאים מספרים על כך שהם סובלים גם ממחירי רווח נמוכים. החקלאי ביקש להביע את התיסכול מהקושי אותו חווים החקלאים, מעבר לטרור החקלאי ומדגיש ״באחת מרשתות השיווק מכרו תפוזים ב 8.90 שח בזמן שהחקלאי קיבל 90 אגורות! כרובית שמכרנו בשקל וחצי נמכרה ברשת ב 11 שח. וכן הלאה. מדינת ישראל מקשה עלינו ולא יכולה להרשות לעצמה לוותר על החקלאות.״