הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


איציק כהן מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל מסיים את תפקידו


לאחר כשש שנים בתפקיד, ביקש כהן לסיים את תפקידו בימים אלה, זאת בכדי לאפשר למחליפו להיערך לוועידת הארגון ולהתחיל את בניית מערכת היחסים עם הכנסת והממשלה שיבחרו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-07-2019


Responsive
איציק כהן, צילום: באדיבות ארגון מגדלי הפירות

מחר אסיים שש שנים כמנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל. ברצוני להודות לחברי הארגון על האמון שנתנו בי ולכולם על העבודה המשותפת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

השנים האחרונות היו מאתגרות לענף הפירות הישראלי, בנוסף למאבקים הקבועים שאנו נאלצים לנהל אל מול היבוא, מגבלות המים, הסיוע הממשלתי והבטחת עובדים לענף, התמודדנו עם שרי חקלאות שלא ראו אל מול עיניהם את צרכי החקלאים והחקלאות. לצערי נאלצנו להגיע לעימותים בבתי המשפט כדי להבטיח את זכויות החקלאים. אני מאמין שלא כך הדרך להתנהל במגזר החקלאי ומקווה שהעתיד יהיה שונה.

אני גאה במיוחד בסיום ההתדיינות ארוכת השנים על פיצוי החקלאים בהפרשי הצמדה וריבית בגין נזקי הטבע שחווינו בתחילת שנות התשעים. הפיצוי שקיבלו החקלאים, בהיקף של 50 מיליון שקל, איפשר לרבים מהם להשקיע ולהרחיב את המשקים, להחזיר חובות ולחזק את איתנותם הכספית.

האתגרים בפני הארגון היו לא רק חיצוניים אלא גם בתוכנו, עם חילוקי הדעות ביחס לצורך בשימור המערכות הארגוניות של המגזר החקלאי. סברתי בכל השנים ואני חושב גם כעת שאחדות החקלאים וניתוב תקציבים ציבוריים למטרות כמו המחקר החקלאי הכרחיים להמשך קיומה של החקלאות במתכונת הנוכחית. כמובן שיש לערוך שינויים והתאמות, אולם ויתור על כלים חשובים אלו יותיר חלל שספק אם ניתן יהיה למלא.

ביקשתי לסיים כעת את כהונתי כדי לאפשר למחליף להערך כראוי לוועידת הארגון שתערך בשנה הבאה ולהתחיל בניית מערכת היחסים עם הכנסת והממשלה שיבחרו. אני מאחל לו ולכולנו ששר חקלאות החדש שיכנס לתפקיד והנהלת המשרד יהיו קשובים לצרכי החקלאים ויעבדו בשיתוף פעולה פורה עם התנועות והארגונים.

זוהי פרידה מהתפקיד, אך לא מכם. אמשיך ללוות את ענף הפירות כחבר במזכירות ולהיפגש עמכם בארועים ובסיורים.

איציק כהן
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל