הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה עסקת מיזוג פעילות הקנאביס בין ביונד טיים וחברת שיח


בעלי המניות של ביונד טיים אישרו פה אחד את מיזוג פעילות הקנאביס של חברת שיח שריד, מחלוצות הקנאביס הרפואי בישראל. שיח סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של 18.5 מיליון שקל ורווח נקי של 7.7 מיליון שקל; ואת הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של 5.9 מיליון שקל המשקפות קצב הכנסות שנתי של 23.6 מיליון שקל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-07-2019


Responsive
משפחת שריד, צילום: יח''צ

חברת הקנאביס הרפואי 'שיח שריד' מדווחת על אישור בעלי המניות של ביונד טיים לעסקת המיזוג לתוך החברה הציבורית ביונד טיים. שיח הינה חלוצה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל ופועלת בו משנת 2008.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לשיח שטח גידול של 14 דונם עם יכולת גידול מוכחת של כ-3 טון בשנה. החברה מספקת שירות שוטף לכ-5,000 לקוחות בחודש ומספקת את תוצרי הקנאביס הרפואי שהיא מגדלת ל-3 מתוך 4 מותגי הקנאביס הרפואי הנמכרים כיום בבתי המרקחת בישראל.

שיח סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של 18.5 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7.7 מיליון שקל. הכנסותיה של שיח ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-5.9 מיליון שקל – המשקפות קצב הכנסות שנתי של 23.6 מיליון שקל.

בהתאם להסכם המיזוג, יקבלו בעלי המניות של שיח שריד 78% מהון המניות של חברת ביונד טיים, בתמורה למיזוג כל פעילותה לתוך חברת ביונד טיים לרבות גידול קנאביס רפואי במתקני גידול בשטח של 14 דונם בהתאם לרישיונות גידול וריבוי קנאביס רפואי בתקן IMC-GAP בהם מחזיקה שיח. סך אחזקותיהם של בעלי מניות שיח שריד עשוי לעלות ל-83.5%, וזאת בהתאם לעמידה ביעדי ביצוע שנקבעו בהסכם.

שיח עוסקת, באמצעות שיתופי פעולה וחברות בנות שלה, בפעילויות נוספות המשיקות ונלוות לתחום הקנאביס הרפואי. בין תחומים אלו: ניתוח, פיתוח וייצור של תרכובות טרפנים, מחקר ופיתוח תרופות מבוססות קנאביס בהתאמה אישית, פיתוח שיטות לגידול קנאביס בתנאי פארמה ופיתוח טכנולוגיה למינון החומר הפעיל במוצרי צריכה מבוססי צמח הקנאביס.

השלמת העסקה כפופה לכך שביונד טיים תציג יתרת מזומנים ושווי מזומנים נטו בהיקף מינימלי של 38.8 מיליון שקל, וכן בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים וביניהם אישור עקרוני לרולינג אישי מרשויות המס לבעלי מניות שיח ואישור היחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) לעסקה.

יוגב שריד מנכ"ל שיח שריד אמר בתגובה: "אנו שמחים לדווח על אישור בעלי המניות של ביונד למיזוג עם חברת שיח ומודים למשקיעים על האמון הרב שניתן בשיח ובפעילותה. שיח הינה שחקנית מובילה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל והשלמת המיזוג תאפשר לנו לשפר את כושר הייצור ולהגדיל את נתח השוק שלנו."

שיח שריד הינה חברה בבעלות משפחתית העוסקת משנת 2008 בקנאביס רפואי. החברה מספקת את תוצרי הקנאביס הרפואי שהיא מגדלת ל-3 מתוך 4 מותגי הקנאביס הרפואי הנמכרים כיום בבתי המרקחת בישראל. לשיח ידע וניסיון רב באשר לשימוש בפרוטוקולים ייחודיים לעיבוד, ייבוש ויישון קנאביס רפואי המשמשים אותה לצורך קבלת תוצרים אחידים ואיכותיים. כיום מחזיקה שיח במתקני גידול על גבי שטח של 14 דונם וקיימת לה יכולת התרחבות לשטח של כ-20 דונמים נוספים.

שיח וחברות הקשורות אליה משתמשות בידע הרב שנצבר אצלן לשם ביצוע מחקרים בתחום הקנאביס הרפואי בשיתוף עם מכוני מחקר, אוניברסיטאות מובילות וחברות בינלאומיות, והינן שותפות במספר מיזמים העוסקים בפעילות מדעית, מחקר גנטי ופיתוח טכנולוגיות בתחום הקנאביס הרפואי.

שיח פועלת לגידול ופיתוח גנטיקה של צמח הקנאביס המותאמות להתוויות רפואיות של משרד הבריאות, ייצור תפרחות קנאביס למטופלים, מיצוי שמנים וייצור מוצרים סופיים מצמח הקנאביס. החברה מחזיקה באישור IMC-GAP לריבוי וגידול קנאביס רפואי, וכן בתקן ISO9001.