הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קול קורא: הקמת זירות מסחר דיגיטליות לתוצרת חקלאית


משרדי החקלאות והאוצר ורשות החדשנות מפרסמים קול קורא להגשת בקשות סיוע לחברות טכנולוגיות ישראליות, עבור תכנית הרצה להקמת זירות מסחר דיגיטליות מתוצרת מקומית ומיבוא. כל זאת על מנת להביא לייעול משמעותי של שיווק התוצרת הטרייה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2019


Responsive
עגבניות כחול-לבן מחבל אשכול שבנגב המערבי, צילום: מוטי אביבי

ממשיכים לנסות לייצר פתרונות לפערי התיווך של הירקות והפירות: משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האוצר ורשות החדשנות, מבקשים להביא להקמתן של זירות מסחר דיגיטליות בישראל, למכירת תוצרת חקלאית טרייה, מייצור מקומי ומיבוא - ומפרסמים קול קורא להגשת בקשות סיוע לחברות טכנולוגיות ישראליות עבור תכניות הרצה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הקול הקורא ייתמכו תכניות שידגימו את פעילותה של זירת מסחר דיגיטאלית ושרשראות האספקה, ההפצה והשיווק של תוצרת חקלאית טרייה במסגרתה. ההגשה תתבצע באמצעות מסלול הטבה מס' 2 (מסלול משנה ה').

על זירות המסחר הדיגיטאליות להוות תשתית לפעילות עסקית-מסחרית של ספקים ולקוחות ולהביא לייעול משמעותי של שיווק התוצרת החקלאית הטרייה במדינת ישראל ועל ידי כך לספק מידע פומבי עדכני על המסחר בתוצרת חקלאית בישראל, בהתבסס על שיטות מסחר הוגנות ומתקדמות.

כל זאת במטרה לעודד את ייעול ביצועיהם העסקיים של החקלאים בישראל, ובפרט את שיווק תוצרתם;קידום מערכת החדשנות והתעשייה עתירת הידע בתחומי החקלאות בישראל (אגרוטק);היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי האגרוטק בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

במסגרת אמות המידה, תיבחן גם ההשפעה הצפויה של התכנית על ייעול החקלאות, ועל ביצועיהם העסקיים של החקלאים בישראל. השפעתה של זירת המסחר הדיגיטאלית תיבחן בין היתר באופן בו היא מביאה:
• שקיפות ביחס למחיר התוצרת ולאיכותה לשם הוגנות במסחר
•עידוד תחרות במטרה להוביל לירידת מחירים, והתרומה הצפויה לירידתם
•ניהול מלאי מיטבי וצמצום אובדן המזון לאורך שרשראות האספקה, ההפצה והשיווק
•הגברת כושר התחרות של המגדלים ושיפור מעמדם אל מול הסוחרים
•אימוץ מגמות גלובליות של מסחר אלקטרוני בתוצרת טרייה
•הגברת יציבות המחירים וחוזי רכש מיטיבים וארוכי טווח לחקלאים.

כנס מציעים יתקיים בתאריך 4 ביולי 2019, א' בתמוז תשע''ט באולם אירועים משרד החקלאות ופיתוח הכפר בבית דגן.
לפרטים נוספים והגשת הבקשות הקליקו כאן