הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברי השדולה החקלאית בכנסת: נפעל לקדם את חוק החקלאות


במהלך סיור שערכו היום בעמק המעיינות, הצהירו השדולה מהסיעות השונות, כי בכנסת הבאה יפעלו במשותף לחוקק את חוק החקלאות שמטרתו לחזק את מעמד החקלאות הישראלית, לשמור על הייצור המקומי ולהבטיח את ביטחון המזון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2019


Responsive
חברי השדולה, מנכ''ל ארגון מגדלי הדגים וראש מ''א עמק המעיינות, צילום: באדיבות השדולה החקלאית בכנסת

חברי השדולה החקלאית בכנסת ערכו היום סיור משותף בעמק המעיינות בנושא ענף המדגה, במהלכו הצהירו כי יפעלו יחד, קואליציה ואופוזיציה, על מנת לקדם את חוק החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסיור נערך בהובלת ראשי ארגון מגדלי הדגים בישראל, והשתתפו בו חברה השדולה - חברי הכנסת אלון שוסטר, רם בן ברק, ורם שפע ממפלגת כחול-לבן, טל רוסו ממפלגת העבודה ואופיר סופר מאיחוד מפלגות הימין.

"מהסיור המרשים שערכנו היום עולה שמצב ענף המדגה מהווה תמונת מראה לחקלאות הישראלית כולה. המדגה הוא ענף מרכזי וותיק בחקלאות ומספק תוצרת מקומית ואיכותית של דגים טריים לכל רחבי הארץ .  האיום המרכזי על הענף, כמו גם על ענפי חקלאות אחרים, הוא ייבוא פרוע של תוצרת באיכות נמוכה, ייבוא ללא מכסי מגן ובמחירי היצף, שלא מוריד את יוקר המחייה לצרכנים אבל פוגע באופן אנוש בענף המדגה''.

''המדינה צריכה להגדיר שהיא מגינה ותומכת בענפי החקלאות המקומיים על מנת להבטיח את חיזוק ההתיישבות והחקלאות בישראל'' הוסיפו חברי השדולה. ''לכן, בכנסת הבאה נפעל, קואליציה ואופוזיציה במשותף, לחוקק את חוק החקלאות שמטרתו היא לחזק את מעמד החקלאות הישראלית, לשמור על הייצור המקומי ולהבטיח את ביטחון המזון".

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: "שמחנו לארח היום את חברי הכנסת של השדולה החקלאית, לסיור היכרות עם הענף והמגדלים. המדגה הישראלי הוא מקרה מבחן לכלל החקלאות בארץ בכל הנוגע למחירי המים לחקלאות, הסרת מכסים, חקיקה מגבילה והשוואת תנאי הרגולציה לתוצרת המיובאת, על מנת להבטיח שקיפות מלאה בפני הצרכן הישראלי ולשמור על טובתו ובריאותו. בכל אלה, כמו גם בשמירה על החקלאות בישראל כערך מרכזי בקביעת מדיניות לאומית עתידית, יש לחברי השדולה תפקיד חשוב ומכריע. ענף המדגה מתמודד עם אתגרים לא פשוטים ובסיור היום פרשנו בפני הח"כים את האתגרים והצגנו את תכניות הענף לשנים הבאות. פגשנו נבחרי ציבור שבאים בכוונה מלאה להקשיב ולעבוד ואנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה גם בהמשך הדרך".

יורם קרין ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אמר: "ענף המדגה בעמק הוא הענף החקלאי הגדול ביותר. כ 80% מגידול הדגים בארץ נמצא כאן. הענף מאוים בשנים האחרונות והוא נמצא בסכנת הכחדה.  אנחנו רואים בענף שהחל את דרכו כאן לפני 81 שנים ממשיך הלאה לדור הבא. מתפתח, צומח, ומאפשר ביטחון תזונתי לתושבי מדינת ישראל.  החקלאות היא ערך, עלינו לשמור עליה ולפתח אותה.  מחירי המים שמנסה לכפות עלינו משרד האוצר באמצעות תיקון 27 לחוק המים יחסלו סופית את האפשרות של הצרכן לצרוך דג ישראלי טרי ואיכותי. אנו קוראים לחברי השדולה החקלאית להיכנס לעובי הקורה ולעזור לנו במשימה על שמירת החקלאות בעמק והמשך פיתוחה וקיומה גם לדורות הבאים."