הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ל''ג בעומר שרבי: רשות הטבע והגנים מבקשת להימנע מטיולי הליכה בשטח


בשל ההתראות על מזג אוויר קיצוני ועומסי חום כבדים הצפויים בל''ג בעומר, מבקשת רשות הטבע והגנים מהציבור שלא לצאת לטיולי הליכה בשטח. במקביל, נציב כבאות והצלה חתם על צו איסור הדלקת מדורות ביערות, שמורות טבע, גנים לאומיים ואזורי סיכון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-05-2019


Responsive
צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שמרו על עצמכם ועל הטבע: רשות הטבע והגנים מבקשת מהציבור שלא לצאת לטיולים במסלולי הליכה בשטח פתוח החל מיום ד' ( 22/5) ועד יום ו' כולל ( 24/5), וזאת על מנת למנוע סכנה חיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

כמו כן, בתום הערכת מצב במהלכה הוצגו נתוני מזג האויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות לקראת ל''ג בעומר, חתם נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, על שורה של הגבלות הכוללת בין היתר - איסור הדלקת מדורות ביערות, שמורות טבע, גנים לאומיים ואזורי סיכון. כמו כן, הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד 3 מטר.

יש להדגיש כי איסור הדלקת מדורה ביער וחורש קיים גם במקומות המיועדים לכך. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

נציב כבאות והצלה לישראל: ״אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, אך ורק במקומות שהוגדרו לכך על ידי הרשות המקומית. אנו שבים וקוראים לציבור לגלות אחריות, לאחד מדורות, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות המפורסמות באתר ובדיגיטל של הכבאות''.

נציב הכבאות הנחה על תגבור כוחות ובמהלך ימי החג יצאו לשטח ולמוקדי האש כאלף לוחמי אש, מפקחי מניעת דלקות ומתנדבים.