הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה תכנית לקידום אטרקציות תיירותיות באזור החרמון


רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות יקדמו תכנית להקמת טיילות קיץ באזור החרמון ובחינת הצעות לפיתוח חנון לילה ומסלולי רכיבה לאופנים. ''מאמינים כי לשמורת הטבע שבחרמון ולאתר הסקי שבליבה, פוטנציאל למשיכת מטיילים גם בחודשי הקיץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-05-2019


Responsive
סיור העבודה המשותף בחרמון, צילום: דוברות אתר החרמון

לא רק סקי: במסגרת סיור משותף של מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ומנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, הוחלט על הקמת צוותי עבודה משותפים של שני הגופים לקידום התיירות והקמת טיילות קיץ באזור החרמון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מטרת התכנית היא ליצור אלטרנטיבות למטיילים, באם ייווצר אילוץ לסגירת נחלים עקב זיהום, כפי שארע בשנה שעברה. בתוך כך, נבחנות הצעות לפיתוח חניון לילה בחניון התחתון של אתר החרמון, הנמצא בסמוך ליציאה לשביל גולן וכן מסלולי רכיבה באופניים.

המנכ"לים הביעו תקווה, שבעקבות החורף הגשום והתכנית הממשלתית שאושרה, לא ייסגרו השנה מקורות מים בגלל זיהום. השניים קראו למשרד הבריאות לבחון מחדש את מדדי הזיהום ולהתאימם כך שהמקרה של סגירת נחלים בשנה שעברה לא יחזור.

שני הגופים רואים באתר החרמון ובשמורת הטבע העוטפת אותו עוגן תיירותי מרכזי בצפון, המושך אליו מדי שנה כ-400 אלף מבקרים, בעיקר בחודשי החורף. ''אנו מאמינים כי לשמורת הטבע שבחרמון ולאתר הסקי שבליבה, פוטנציאל למשיכת מטיילים גם בחודשי הקיץ, עם מזג אוויר נעים לטיולים, נוף מרהיב ופריחה ייחודית'' נאמר בהודעה המשותפת.

סיור זה והפעילות המשותפת המתוכננת, הינם חלק משיתוף פעולה פורה ומתמשך בין משרד התיירות לרשות הטבע והגנים לקידום התיירות והטיילות בישראל במגוון פרויקטים משותפים בכל הארץ, וכן במטרה לזהות מנופי פיתוח ומשיכה נוספים לצפון.