הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''ממשלת ישראל: ניצחתם את החקלאים - נכנעתם לחמאס''


בשל החשש משריפות טרור העפיפונים ובלוני התבערה, מעודדת ממשלת ישראל את החקלאים באזור לקצור את התבואה בעודה ירוקה ולייעד אותה לשחת ולתחמיץ. הפיצוי - 50 ₪ לדונם. מזכ''ל התנועה הקיבוצית: ''הממשלה שמעבירה כל חודש מיליוני דולרים לחמאס, משפילה את חקלאי העוטף ומנסה לחסוך על גבם כמה שקלים. בושה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-03-2019



שדה חיטה, מצילומי יהודית גרעין-כל, מתוך ויקיפדיה CC BY 2.5

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, תקף בחריפות את הצעת ממשלת ישראל לפיצוי לחקלאי עוטף עזה על קציר מוקדם של חיטה, על מנת שזו לא תשרף בטרור עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ מרצועת מעזה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשבוע שעבר פרסם משרד החקלאות נוהל תמיכה בקציר מוקדם של תבואות קיץ 2019 לשחת ותחמיץ בעוטף עזה. ​​​​במטרה להתמודד עם תופעת השריפות בשדות החיטה והשעורה הסמוכים לגדר המערכת, החליט המשרד לתמרץ את החקלאים לבצע קציר מוקדם של התבואה ולייעדה לתחמיץ ולשחת, כך שמרבית השדות יקצרו בעודם ירוקים או חצי ירוקים, לפני המועד שבו הם מתייבשים כליל.

שיעור התמיכה יהיה 50 ₪ לכל דונם שיקצר החל מיום -12.3.2019 ועד ליום 1.5.2019. היקף התמיכה יהיה בהתאם לביצוע הקציר בפועל ובכפוף למסגרת התקציבית שתוקצה לנוהל זה.

"ממשלת ישראל מפקירה את חקלאי ותושבי העוטף - והשדות... יישרפו!'' אומר מזכ''ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. ''אין דרך אחרת להסביר את הפיצוי העלוב שהממשלה מציעה לחקלאי עוטף עזה שנאלצים לקצור מוקדם מדי השדות שעל גבול הרצועה לפני שטרור העפיפונים יישרוף אותם בקיץ''.

'' 50 ש"ח עלובים לדונם חיטה שתיקצר מוקדם לפני שתישרף - זה המחיר ? מה נגיד לממשלת ישראל הבוקר? ניצחתם. ממשלה שמעבירה כל חודש מליוני דולרים לחמאס, משפילה את חקלאי העוטף ומנסה לחסוך על גבם כמה שקלים. בושה!"

בדברים שנשא בתחילת השבוע שעבר בכנס הנהגות המושבים תקף מזכ"ל התנועה אישית את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר: "ראש הממשלה שמסתובב מארץ לארץ ומתגאה בפרה הישראלית, חוזר לארץ ושוחט אותה".

מאיר הוסיף ואמר: "אני גאה להיות כאן ולייצג את התנועה האחות. למדנו לשתף פעולה היטב ואף ידענו איך לא להסכים. המציאות בשנת 2019 מביאה לנו אתגרים אך גם סיכויים מחודשים. עלינו לנצל את ההזדמנות של הבחירות, לקדם את החקלאות ולייצב את המעמד של החקלאים .אנחנו חייבים לתחזק את המותג שנקרא - החקלאי הישראלי. הכפר העברי הביא למדינת ישראל נכסים במלוא הטנא. זה נחשב מובן מאליו. אבל זהו... שלא. רק ביחד נוכל לשמר את מעמדנו החברתי והתרבותי. שיהיה לנו המשך שיתוף פעולה פורה ומועיל".