הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקים כבדים למגדלי ההדרים בשל החורף הסוער


בשנה האחרונה פיצתה חברת קנט את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-27 מליון ₪, בגין נזקים שנגרמו כתוצאה מאירועי אקלים קיצוניים, חוסר ביבול, ברד וסערות שגרמו לנשר של פירות ההדר מהעצים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-03-2019



נזקים בפרדס אשכוליות, צילום באדיבות: קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

פירות ההדר עשירים בוויטמין C, סיבים תזונתיים, אשלגן, ובין השאר תורמים לשמירה על הלב ומערכת העיכול. לא בכדי הם מהפירות המועדפים על הצרכן הישראלי. אולם, המציאות בה ניתן להושיט יד למדפים ולבחור משפע פירות ההדר תוצרת הארץ, אינה מובנת מאליה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

שינויי מזג אוויר קיצוניים ובלתי צפויים גרמו בשנים האחרונות נזקים גדולים למגדלי ההדרים, וללא הביטוח והגב הכלכלי שמעניקה חברת קנט למגדלים, ספק אם היו מצליחים לשרוד.

מנתוני קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, עולה כי בשנה האחרונה פיצתה הקרן את מגדלי ההדרים בהיקף של למעלה מ-27 מיליון ₪., מתוכם כ-26.5 מיליון ש"ח שולמו למגדלים שביטחו את המטעים בביטוח המורחב.

יתרה מכך, מבדיקה שנערכה בקנט עולה כי בשלוש העונות האחרונות פוצו מגדלי ההדרים בכ-80 מיליון ₪, מתוכם כ-77 מיליון ₪ שולמו למגדלים שרכשו ביטוח מורחב. מהנתונים עולה כי הנזקים המרכזיים נגרמו לגידולים כתוצאה מאירועי אקלים קיצוניים, חוסר ביבול, ברד וסערות שגרמו לנשר של פירות ההדר מהעצים.

גם בחורף הנוכחי, למרות גשמי הברכה, כבר נגרמו נזקים כבדים לגידולי ההדרים, במספר אירועי סערה וברד שהתרחשו בחודשים הראשונים של 2019. בין השאר נגרמו למגדלים נזקים כתוצאה מרוחות עזות ומברד שגרמו לפגיעה בפירות ההדר ולנשר גדול של פירות. היקף הנזק יקבע במהלך החודשים הבאים.

קנט מציעה ביטוח מורחב כנגד נזקי טבע ואסונות טבע המאפשר פיצוי גבוה יותר והגנה טובה יותר הקיימים בביטוח הבסיסי אותו רכשה מועצת הצמחים ענף הפירות למטעים מניבים עבור מגדלים הרשומים במועצה.

מומלץ לרכוש ביטוח ישירות בקנט גם עבור מטעים שאינם מניבים, אשר אינם כלולים בביטוח הבסיסי אותו רכשה המועצה ובכך להגן על המטעים מפני נזקים כלכליים גם בכל הקשור לנזקי מזג האוויר.