הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הטרור החקלאי: ארבעה לולים ובהם עשרות אלפי עופות הוצתו בצפון


כ-50 אלף עופות היו בארבעת הלולים השייכים למושב בית לחם הגלילית באזור עמק יזרעאל. החשד הוא להצתה מכוונת המצטרפת לאירועי טרור קשים מאוד כנגד חקלאים באזור הצפון בשנים האחרונות. ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ''אדמותינו אינן הפקר. מדובר במשימה לאומית, ויש לטפל בה בנחישות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-10-2018



הצתת הלולים הלילה בצפון, צילום: דוברות המשטה

ארבעה לולים נשרפו הלילה במושב בית לחם הגלילית, בהצתה שכילתה כ-50 אלף עופות לפטם שהיו במקום. הנזק הכלכלי מוערך במיליוני שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

האש פרצה סמוך לשעה 03:00 בארבעת הלולים וגרמה נזק כבד מאוד. צוותי כיבוי מהתחנה האזורית בנצרת בפיקודו של רשף משנה ששי סיגאווי פעלו במקום, כדי למנוע את התפשטות האש למבנים נוספים.

החשד הוא להצתה מכוונת המצטרפת לאירועי טרור קשים כנגד חקלאים באזור הצפון בשנים האחרונות. זמן קצר לאחר השריפה, נפתחה חקירה ע''י חוקרי שריפות, במקביל לחקירת המשטרה.


צילום: דוברות המשטרה

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, שהגיע למקום אמר: "אדמותינו אינן הפקר. החקלאות, גם ללא הפשיעה החקלאית, הפכה בלתי אפשרית. אני דורש דיון חירום והקצאת משאבים מתאימים לעצירת הפשיעה. מדובר במשימה לאומית, ויש לטפל בה בנחישות ובאופן מיידי''. בצר שוחח עם קציני המשטרה ואמר כי בכוונתו לערב את השר לביטחון הפנים בעניין.

גם יו''ר השדולה החקלאית בכנסת חה''כ איתן ברושי הגיע למקום השריפה: ''הגעתי לחזק את ידיהם של החקלאים מבית לחם הגלילית בעקבות שריפת הלולים. מדובר בהצתה מכוונת ובטרור חקלאי מהקשים שידענו, נזק של מיליוני שקלים ואובדן של 50 אלף עופות. על הממשלה להשתמש בכל האמצעים כדי למגר את הפשיעה החקלאית והלאומנית''.