הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פארק 'יגאל אלון' בנצרת עילית ייבנה מחדש בעלות של 12 מיליון שקלים


הפארק העירוני שנבנה לפני למעלה מ-40 שנה ממוקם בחלקה הדרומי של העיר ומשקיף על עמק יזרעאל והר תבור. לאחר שסבל מהזנחה במשך שנים - כעת הוא ייבנה מחדש ע''י קרן קיימת לישראל בשיתוף עיריית נצרת עילית. הפארק החדש יכלול אמפיתיאטרון, מגרשי ספורט וכושר וגני שעשועים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-04-2017



הפארק העירוני 'יגאל אלון', צילום: באדיבות קרן קיימת לישראל
 
קרן קימת לישראל מובילה בימים אלה בשיתוף עיריית נצרת עילית, את פרויקט בנייתו מחדש של הפארק העירוני על שם יגאל אלון, הממוקם בחלקה הדרומי של העיר ומשקיף על עמק יזרעאל והר תבור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תקציב הפרויקט עומד על 12 מיליון שקלים - 9.6 מיליון שקלים במימון קק"ל ו-2.4 מיליון שקלים במימון עיריית נצרת עילית.

קרן קימת לישראל תהייה גם אחראית על ביצועו של הפרויקט ולאחר סיום שלב א' ייצא מכרז לביצוע שלב ב'.

על פי התכניות, הפארק החדש יכלול אמפיתיאטרון, שבילים, ספסלים, פינת ליטוף, מגרשי ספורט, גני שעשועים, מתקני כושר וחניה גדולה בצמוד לפארק.

הפארק העירוני בנצרת עילית נמצא בלב חורשת אורנים והוא נבנה בשנות ה-70 של המאה הקודמת. לפני כמה שנים המקום נזנח והפך לעזובה וכתוצאה מחוסר הטיפול בו הוא נהרס ולכן נדרש לבנותו מחדש.

ביום חמישי שעבר נערך בפארק סיור קבלנים לקראת ביצוע שלב א' בפרויקט, שיכלול עבודות הריסה ופירוק, עבודות עפר, קירות תמך והקמת גידור הפארק. אלכס ויינר, מהנדס ביצוע ממרחב צפון של קק"ל, מסר כי בסיור השתתפו 27 קבלנים, נציגי העירייה, אדריכל הפרויקט נתן קמינר ומפקח מטעם חברת הניהול והפיקוח 'וקסמן-גוברין-שטרן'.

בפגישה שקיים לפני כמה חודשים יו"ר קק"ל דני עטר עם ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט, נענה עטר לבקשה להגדיל את ההשתתפות הכספית של קק"ל בפרויקט החשוב הזה, על מנת שייצא לפועל בהקדם.

בנוסף לבנייתו מחדש של הפארק העירוני מקימה קרן קימת לישראל בנצרת עילית את בית קק"ל הראשון, שיפתח לקראת סוף השנה.