הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המכון לחקר הגולן יקרא על שמו של יצחק שמיר


שר המדע אופיר אקוניס: ''ההחלטה מבטאת הערכה וחוב של אזרחי ישראל למנהיג שדאג לאינטרסים של המדינה מתוך ראייה ארוכת טווח''. המכון שיקרא 'מכון שמיר למחקר' הוקם לפני 33 שנה במטרה לקיים מחקרים באזור הגולן ועבורו, בדגש על הבעיות הייחודיות שמאפיינות אותו, בין השאר בתחומי החקלאות והמים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-03-2016



מכון שמיר למחקר, צילום: באדיבות משרד המדע

לרגל 100 שנים להולדתו של יצחק שמיר: המכון לחקר הגולן שבתמיכת משרד המדע ייקרא מעתה 'מכון שמיר למחקר' על שמו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל - כך החליטו שר המדע אופיר אקוניס במשותף עם ראש המועצה האזורית גולן אלי מלכא ומנהל המכון פרופ' משה ראובני.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המכון הוקם לפני 33 שנה כחלק מ-8 מרכזי מחקר ופיתוח אזוריים שהוקמו במטרה לקיים מחקרים באיזור ועבורו, בדגש על הבעיות הייחודיות שמאפיינות אותו. המכון עורך מחקרים במגוון נושאים כגון בעיות ומחלות של הצמחייה הייחודית, מאגרי מים, נזקי בעלי חיים לחקלאות, שירותי בריאות לקשישים, תכניות חינוכיות ועוד.

שר המדע אופיר אקוניס: ״ההחלטה מבטאת הערכה וחוב של אזרחי ישראל למנהיג שעמד בתוקף על עמדותיו, גם אם הפסיד פוליטית בטווח הקצר, דאג לאינטרסים של מדינת ישראל מתוך ראייה ארוכת טווח. התעקשותו ויכולתו להדוף את כל הלחצים הבין-לאומיים לסגת מהגולן ברורה היום גם ליריביו. קריאת המכון על שמו של ראש הממשלה השביעי היא הוקרה למנהיג דגול שהציל את כולנו מטעויות שעלולות היו להתרחש ולהציב את ישראל בנחיתות מדאיגה לנוכח המתרחש באזרנו. במרכזי המו"פ נזרעים הזרעים לתעשיית היי טק, החדשנות הישראלית ולעתיד המדינה. מי כמו שמיר דאג לעתידנו ולביצור ביטחוננו".

אלי מלכה ראש המועצה האזורית גולן ומיוזמי הסבת שם המכון ל'מכון שמיר למחקר' אמר: "שנת המאה להולדתו של רוה"מ לשעבר יצחק שמיר היא הזדמנות מרגשת עבורנו להנציח את שמו באחד המיזמים החשובים שהוקמו בגולן לחקר ופיתוח בתחומי החברה, החינוך, החקלאות, האקולוגיה והחדשנות. הסבת השם והרחבת תחומי המחקר יפתחו את האפשרויות העומדות בפני המכון להוביל מחקר ומדע פורץ דרך ברמה הלאומית והבין-לאומית".

פרופ' משה ראובני, מנהל המכון לחקר הגולן: "המכון לחקר הגולן גאה ונרגש להסב את שמו ל"מכון שמיר למחקר" כהוקרה על פעילותו של ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל למען המדינה והגולן במלאת מאה שנים להולדתו. אנו מודים למשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל שתומך בפעילות המכון מיום הקמתו כמרכז מחקר ופיתוח אזורי בתחומי החקלאות, הסביבה, החינוך והחברה. המכון יהווה עוגן מחקרי להמשך התפתחות ההתיישבות בגולן, לפיתוח חקלאות חדשנית ועתירת ידע, לחיזוק החברה והכלכלה ולשמירה על ערכי הטבע והנוף בגולן".