הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכנסות התעשייה הקיבוצית בשנת 2015 - כ-44 מיליארד שקלים


מכירות התעשייה הקיבוצית צפויות להסתכם בגידול של 4% לעומת השנה שעברה. המכירות בישראל אמנם ירדו בשיעור קל של 1.6% כתוצאה מההאטה במשק, אך היצוא גדל ב-7.3%. מגמת הצמיחה המחודשת מקרבת את התעשייה הקיבוצית אל שיא המכירות של כל הזמנים שנרשם בשנת 2008 – 45 מיליארד שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2015



צילום: באדיבות חברת נטפים - קיבוץ חצרים

מפעלי התעשיה הקיבוצית הגדילו את מכירותיהם ב-4% בשנת 2015, כך עולה מניתוח שנתי שערכה כלכלנית איגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל. על פי התחזית יסתכמו השנה מכירות מפעלי הקיבוצים בארץ ובחו"ל ב-43.8 מיליארד ₪, לעומת 42.1 מיליארד ₪ בשנה הקודמת. מגמת הצמיחה המחודשת מקרבת את התעשייה הקיבוצית חזרה אל שיא המכירות של כל הזמנים שנרשם בשנת 2008 – 45 מיליארד שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי אודי אורנשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, ניתוח הגורמים לצמיחה במכירות מעלה אף הוא מגמה חיובית. היצוא הישיר מישראל גדל לפי התחזית בערכים שקליים בשיעור של 7.3% והגיע ל-14.2 מיליארד שקלים. המכירות של מפעלי הבת של הקיבוצים הפועלים בחו"ל גדלו ב-5.2% והגיעו ל-8.8 מיליארד שקל. ''אנו שמחים על התחזקות היצוא מישראל שתורם ליצירת מקומות עבודה חדשים, בעיקר בפריפריה'' אומר אורנשטיין.

מהנתונים עולה עוד שהמכירות בישראל של מפעלי הקיבוצים ירדו בשיעור קל של 1.6% והסתכמו ב-12.1 מיליארד שקלים. הירידה היא סימן נוסף להאטה במשק הישראלי. המכירות של המפעלים האזוריים גדלו בכ-5% והגיעו ל-8.6 מיליארד שקל.

הערכות איגוד התעשיה הקיבוצית משקפות מגמה חיובית בעיקר על רקע הנתונים שפרסמה בשבוע שעבר התאחדות התעשיינים לפיהם מאז תחילת השנה נסוג היצוא התעשייתי בשיעור מצטבר של 11%. הנסיגה ביצוא התעשייתי באה לידי ביטוי במרבית קבוצות ענפי התעשייה.