הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סקר מכון וולקני: 80% מהישראלים צורכים ירקות ופירות מידי יום


הסקר שנערך בקרב האוכלוסייה בוגרת בישראל, מחזק את ההנחה כי התפריט הים תיכוני מועדף על הישראלים וכי הציבור צורך בצורה נבונה את פירות וירקות העונה. מה הם הפירות והירקות האהובים עלינו ביותר ? וממה מורכב הסלט שלנו ?

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-12-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

הנתון החשוב ביותר הנוגע לתזונה של כל אחד ואחת מאתנו הוא צריכת הירקות והפירות.  מסקר שביצע לאחרונה מכון וולקני, בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל, עולה כי 80% מאזרחי ישראל צורכים פירות וירקות כמעט על בסיס יומיומי.  לעומת זאת, 10.9% מהנשאלים הצהירו כי הם צורכים פירות וירקות פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע בלבד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

קבוצת הפירות הפופולארית ביותר בקרב אזרחי ישראל היא פירות ההדר עם 41.4%, במרחק קטן מפירות ההדר נמצא האבטיח אשר כובש את המקום השני עם 35.1% ובמקום השלישי נמצא פרי קיץ נוסף – הענבים עם 11.6%.

בגזרת הירקות, המלכה הבלתי מעורערת של הירקות היא העגבנייה אשר שומרת באדיקות על מקומה בראש הטבלה עם 44.4%. אופי הצריכה של העגבנייה הוא מגוון - מרבית הנשאלים כ- 54% אמרו כי הם מעדיפים את העגבניה שלהם בסלט,  כ- 17.9% טענו כי הם אוהבים לאכול את העגבניה כמו שהיא ואילו 11% הצהירו כי הם הכי אוהבים את העגבניה בתוך השקשוקה.

במקום השני בקטגוריית הירקות נמצאת החסה עם 19.4%, ייתכן מאוד שבעקבות עליית קרנה של קטגוריית הסלטים בתזונה הישראלית. המלפפון שפעמים רבות נמצא ליד העגבנייה בסלט מגיע למקום השלישי בסדר ההעדפות של צרכן הירקות הישראלי עם 17.4% בלבד.

שאלה נוספת אשר הוצגה לנשאלים היא כמה ירקות נמצאים בסלט שלהם. התשובה לשאלה זאת היא שרובם של תושבי המדינה כ- 56.8% מכניסים ארבעה ירקות ויותר לסלט, זאת לעומת 38.2% אשר מסתפקים בשלושה סוגי ירקות בלבד.

הסקר מתייחס גם לסוגיה נוספת, מה אנחנו לא אוהבים בפירות וירקות, ובכן קודם כל הריח העז העולה מחלק מהפירות והירקות, כך העידו 19% מהנשאלים. האלמנט השני אשר הישראלים לא מחבבים במיוחד הוא אקט הקילוף עם כ- 17.1% מהנשאלים.

הנתונים בסקר מהווים אינדיקציה למודעות שקיימת בציבור ליתרונות הבריאותיים הגלומים באכילת פירות וירקות.  "הציבור בישראל מפוקח וצורך בצורה נבונה את פירות וירקות העונה'' אומר מנהל מכון וולקני פרופ' יורם קפולניק. ''הסקר מחזק את ההנחה כי התפריט הים תיכוני מועדף על ידי הישראלי וכי אין הבדל ניכר בין תושבי הצפון, המרכז והדרום בהעדפת הירקות ובהרכב הסלט הרצוי".

הסקר שנערך על מנת לבחון את הרגלי צריכת הפירות והירקות של אזרחי ישראל בוצע ע"י מכון TNS בקרב 499 נשאלים בגילאי 18 ומעלה אשר מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
טעות הדגימה בסקרים כאלו היא 4.4%