הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מדווחים מהמים: אפליקציה חדשה לדיווח על מפגעים בים


באפליקציה החדשה SEA WATCH של החברה להגנת הטבע, ניתן לדווח על דיג בלתי חוקי, דיג ומכירה של מין מוגן, דיג בשמורת טבע, צב/יונק ימי פצוע, רשת רפאים, פסולת ימית, ביוב, מין פולש וכן לצפות במפת כל הדיווחים שהתקבלו. האפליקציה זמינה להורדה בגוגל פליי ובאפ סטור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-11-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

האפליקציה החדשה שתסייע בהצלת בעלי החיים בים: במסגרת הפעילות של החברה להגנת הטבע למען הים, ערכי הטבע שבו ובעלי החיים שחיים בו, השיק הארגון בימים האחרונים את SEA WATCH - אפליקציה חדשה  שבאמצעותה יוכל הציבור לדווח בזמן אמת על שורה של מפגעים בים, שיעברו באופן מיידי לגורמים הרלוונטיים האמורים לטפל באותן בעיות. האפליקציה היא כמובן ללא תשלום וזמינה בגוגל פליי ובאפ סטור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

באפליקציה ניתן לדווח על דיג בלתי חוקי, דיג ומכירה של מין מוגן, דיג בשמורת טבע, צב/יונק ימי פצוע, רשת רפאים, פסולת ימית, ביוב, מין פולש וכן לצפות במפת כל הדיווחים שהתקבלו.

מדוח מקצועי שבוצע עבור החברה להגנת הטבע על ידי שורה של מומחים, נמצא כי למעלה ממאה אלף פרטים של חיות מוגנות, בעיקר כרישים ובטאים, נידוגים מדי שנה בישראל, למרות שהם מוגדרים כערכי טבע מוגנים. בנוסף, מוערך כי בכל שנה נפגעים כ-3000 צבי ים וכ-4 דולפינים, כתוצאה מפעילויות דיג. עוד גילה הדוח כי דיג יתר ושיטות דיג פוגעניות גורמות לקריסת הדגה ולפגיעה בפרנסה, בכלכלה ובטבע.



"SEA WATCH הוא מוקד לטיפול בדיווחי ציבור אודות מפגעים בים התיכון", מסביר אלון רוטשילד, רכז תחום המגוון הביולוגי בחברה להגנת הטבע. "המוקד מופעל על ידי צוות החברה להגנת הטבע, ומטרתו לשפר את מצבו האקולוגי של הים התיכון ולאפשר לציבור מעורבות ישירה בהצלת הים. דיווחים שנמצאו מפורטים ואמינים, מועברים לטיפול הרשויות הרלוונטיות - רשות הטבע והגנים, אגף הדיג במשרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה, רשויות מקומיות. אנו מבצעים מעקב אחר הטיפול בפניות, ונוציא דוח שנתי, העוקב אחר טיפול הרשויות להסרת המפגעים ולאכיפת החוק. דיווחים מסוימים יזכו לטיפול ישיר של צוות התגובה של החברה להגנת הטבע, בסיוע מתנדבים, לדוגמא הסרת רשתות רפאים, מבצעי ניקיון פסולת ימית, מעקב וטיפול במינים פולשים (בסיוע חוקרים מהאקדמיה), ועוד".

רוטשילד מציין כי בימים מאז הושקה האפליקציה החדשה, כבר התקבלו דיווחים איכותיים על דיג לא חוקי בעזרת מיכלי צלילה (שיטת דיג אסורה), פנייה שהועברה ליחידת האכיפה של משרד החקלאות, 3 דיווחים על צבי ים פגועים ששהועברו למרכז ההצלה לצבי ים ברשות הטבע והגנים, דיווח על דיג בשמורה ימית שהועבר למנהל השמורה ודיווח על רשת רפאים מול פלמחים ובשמורת ראש הנקרה. "ביחד עם הציבור, נציל את הים התיכון", אומר רוטשילד.