הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר אריאל: הפחתת המסים - מהלך פתאומי


במכתבו לראש הממשלה ולשר האוצר טוען שר החקלאות כי ההחלטה על הפחתת המע''מ אינה עולה בקנה אחד עם הנתונים שהוצגו בפני חברי הממשלה בעת הצגת ואישור תקציב המדינה. השר אריאל מבקש להביא את הנושא לדיון מהיר בממשלה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-09-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

יממה לאחר הודעת ראש הממשלה ושר האוצר על הפחתת המע"מ ב1% והפחתת מס החברות ב 1.5% פנה שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל לשניים במכתב דחוף, בו הוא מבקש להביא את הנושא לדיון מהיר בממשלה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במכתבו מביע השר אריאל פליאה לנוכח ההחלטה וטוען כי לאחר ההודעה ברור כי לא כל הנתונים הובאו בפני שרי הממשלה בעת אישור התקציב. לאור הדברים הללו, דורש אריאל לפתוח את נושא הקיצוץ הרוחבי לו נדרשו השרים על מנת לעמוד ביעד הגרעון ולהצביע על ביטולו.

מצ"ב נוסח המכתב המלא:

מכובדיי שלום

1.כשאר חברי הממשלה הופתעתי לשמוע בכלי התקשורת על החלטתכם להפחית מיסים באופן פתאומי: ב 1% את המע"מ ו ב 1.5% את מס החברות, וזאת בשל הצטברות של עודפי גבייה בקופת המדינה.

2.לפי הערכות, משמעות ההפחתה היא אובדן הכנסות המדינה של כ-6.5 מיליארד שקל בשנה.

3.החלטתכם זו, אינה עולה בקנה אחד עם הנתונים שהוצגו בפני חברי הממשלה בעת הצגת ואישור תקציב המדינה לשנים 2015 ו 2016, בו נדרשו משרדי הממשלה לבצע קיצוץ בשירות הניתן לאזרחים.

4.לאור זאת, ולאור אחריות התקציבית של שרי הממשלה, הסכמנו לביצוע "פלאט" של 4% בתקציב משרדנו בכדי לעמוד ביעד הגרעון שהוצג ע"י האוצר.

5.היום, לאחר הודעתכם, הרגשתי היא, כי לא כל הנתונים הובאו בפני חברי הממשלה בעת אישור התקציב, והסכמתנו לפגוע בשירות הניתן לאזרחים במשרדנו.

6.בנוסף, לאור עמדת והתנגדות נגידת בנק ישראל, כפי שפורסם בכלי התקשורת כי "על רקע אי הבהירות ביחס להתפתחויות הכלכליות בשנה הבאה, הפחתת המע"מ באחוז, שעלותה כ-4.8 מיליארד שקל, עלולה להביא לגידול נוסף בגירעון בשנה הבאה ולסכן את העמידה ביעד הגירעון של 2.9 אחוזים".

7.לאור העובדה כי לא ניתן לדעת אם ההוזלה תוביל לירידת מחירים לצרכן, מאחר ובעלי העסקים לא מחויבים לגלגל את הפחתת המע"מ לצרכנים, ולממשלה אין דרך לאכוף זאת.

אבקש להביא נושא זה לדיון מהיר בממשלה, לרבות פתיחת הדיון על הקיצוץ התקציבי במשרדי הממשלה לאור עודפי התקציב שנמצאו באופן פלא לאחר אישור התקציב בממשלה.