הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבטיח אישי וחציל בלאדי - זנים חדשים מבית חברת הזרע


בשבוע שעבר קיימה החברה יום פתוח במושב ניר חן בדרום והציגה בפני מאות המגדלים שהגיעו מכל הארץ זנים חדשים שכללו זני עגבניה, פלפל, מלון, אבטיח, כרוביים, חסה, חציל ועוד. במסגרת היום הפתוח הוצגו גם האבטיח האישי 'פומה' ו'חציל טודלה'

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-07-2015



יום פתוח במושב ניר חן, צילום: נילי שניר

מאות חקלאים מכל רחבי הארץ, הגיעו בשבוע שעבר ליום הפתוח של חברת הזרע שהתקיים השנה במושב ניר חן בדרום הארץ. חגיגת החקלאות שמתקיימת כבר 12 שנים ברציפות, כללה את מגוון הגידולים של חברת הזרע לשטח פתוח וכן מבחר זני עגבנייה לחממה.

צוות הזרע הציג בפני המגדלים את הזנים שהחברה פיתחה במיוחד לגידול בשדות פתוחים, וערך למשתתפים סיור בשדות כדי לאפשר להם לראות את הזנים מקרוב ולהכיר את תנאי גידולם. הזנים שהוצגו ביום הפתוח כללו זני עגבניה, פלפל, מלון, אבטיח, כרוביים, חסה, חציל ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנהל שוק ישראל בחברת הזרע איציק עזרא: "המפגש השנתי שהתקיים השנה בניר חן מאפשר לנו לשמור על הקשר עם החקלאים ולחשוף בפניהם את מגוון החידושים העדכניים בתחום. כמו כן, זאת הזדמנות עבורנו לקבל משוב על שביעות רצונם מהזנים כמו גם הצעות לשיפור. הזרע שוקדת כל העת על פיתוחי זנים חדשים שיעמדו בסטנדרטים הגבוהים ביותר עבור קהל הלקוחות שלנו".

במסגרת היום הפתוח הציגה הזרע מספר זנים חדשים ומפתיעים, ביניהם:

אבטיח אישי פומה – פותח בישראל על ידי ערן יוסוב, מטפח בחברת הזרע, בקונספט שמתאים לצרכן של המאה ה 21: נוחות בקניה, נוחות באחסנה, מתאים למשפחה ולצריכה בריאותית, מבטיח איכות וללא זריקה של חצאי פירות. פומה פורץ דרך באיכותו ובטעמו המצוין. לפומה צבע אדום עז, בריקס (סוכר) גבוה, מירקם קרנצ'י ואחידות גבוהה. צורתו עגולה ומשקלו 2-2.5 קילו.  זן הפומה פותח עבור השוק האמריקאי, אשר בו האבטיח האישי מהווה כשליש מצריכת האבטיחים, ותכונות האיכות שלו יוצאות הדופן מהוות את המנוע העיקרי בפריצתו לתודעת המגדלים, המשווקים והצרכן הסופי. בשוק האירופי החלה התעניינות רבה בפומה עבור מספר רשתות מובילות, בשל איכותו הבולטת.

חציל טודלה - טיפוס מלכה שחורה, חציל בלאדי נהדר, מתוק יותר מחציל רגיל וסופח פחות שמן בטיגון. לטודלה צורת פרי אובלית-לב ומתאים לגידול בשטח פתוח/בתי צמיחה.