הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עשרות כלבים וחמורים הוחרמו מעמותת 'חבר על ארבע'


משרד החקלאות החרים בצו של בית המשפט 46 כלבים שהוחזקו בתנאים קשים מאוד במבנה פרטי של העמותה במושב קדרון. ''הכלבים היו במצב קשה וחיו בתנאי זוהמה וצחנה קשים'' אומרים במשרד החקלאות. בנוסף, פונו מהמקום 21 חמורים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-05-2015



אורי אריאל ויאיר שמיר בטקס חילופי השרים במשרד החקלאות, צילום: נירית ציפורי-ברקי, משרד החקלאות

מפקחי משרד החקלאות בשיתוף עם עמותת 'תנו לחיות לחיות' פינו בסוף השבוע האחרון 46 כלבים שהוחזקו במבנה פרטי של בעלי עמותת "חבר על ארבע" במושב קדרון ו-21 חמורים שנמסרו לרשותו על ידי בעלי המקום, בעקבות צו שניתן על ידי בית המשפט השלום בראשון לציון.

לאור תלונות רבות שהתקבלו במשרד החקלאות ופיתוח הכפר נגד בעלי העמותה אודות כלבים המוחזקים בביתם הפרטי במצב קשה ובתנאי זוהמה וצחנה, נערכו במקום מספר ביקורות בחודשים האחרונים בהן הממצאים היו קשים במיוחד. על אף הפניות החוזרות ונשנות לבעלים בדרישה לתקן את הליקויים, הם לא תוקנו עד היום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בביקורות התגלו ממצאים חמורים הכוללים לכאורה הפרה בוטה של חוק צער בעלי חיים, ביניהם: כלבים שוכבים בתוך צואה ושתן שלא נוקו במשך ימים, אוכל מפוזר על הרצפה המזוהמת, מעורב עם מים מלוכלכים, ורקוב בחלקו. חלק מהם סבלו מבעיות עור קשות, פגיעות ברגלים ובאגן ללא יכולת לעמוד או לזוז. המבנה בו הוחזקו הכלבים לא הותאם להחזקת בעלי חיים וסיכן את שלומם. בתוך המבנה נמצאו גם חולדות ועכברים שהסתובבו בין הכלבים. כמו כן, הכלבים הוחזקו ללא רישום וללא תיעוד רפואי כלשהו על טיפולים וחיסונים שניתנו להם.

לאור זאת, ובהתאם לצו שניתן על ידי בית משפט השלום בראשון לציון, נכנסו בסוף השבוע מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר לבית במושב קדרון, ביחד עם צוות של עמותת "תנו לחיות לחיות", ופינו מהמקום את הכלבים והחמורים, שהועברו לטיפול במתקן מוגן של המשרד. על פי החוק לרשות הבעלים שלהם עומדים 20 יום לדרוש אותם בחזרה. אם לא יידרשו, יוצעו לאימוץ עם סיום הטיפול. במידה שהבעלים יבקשו את הכלבים בחזרה במסגרת פרק הזמן העומד לרשותם, יועבר הנושא להכרעת בית המשפט. בעניין החמורים, בעלת העמותה הסכימה לוותר עליהם, והם הועברו כבר בסוף השבוע למשפחה מאמצת.