הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בישראל: קיט להקמת מערכת סולארית ביתית


בעקבות ההסדרה ליצור עצמי של חשמל סולארי ביתי, נערכים השחקנים בשוק למהפכה בתחום. בתערוכת קלינטק שתתקיים בסוף החודש, יוצג לראשונה בישראל 'קיט' למתקן סולארי ביתי, המייעל את תהליך ההתקנה ומפחית את עלויות המתקן למשקי הבית בעשרות אחוזים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-01-2015



מערכת סולארית ביתית בישראל, צילום: קרן שמש

רשות החשמל צפויה לאשר בקרוב הסדרה שתאפשר ייצור עצמי של חשמל סולארי למערכות ביתיות. ההסדרה שמכונה "מונה-נטו ביתי", פורצת דרך להקמה פשוטה ומהירה של מתקן סולארי פוטו וולטאי, שיוכל לספק את כל צריכת החשמל הביתית.

היתרון הוא בפשטות - לעומת הנהוג עד כה, יוכל כעת כל משק בית להקים מתקן ללא צורך בניהול עסק והתחשבנות עם חברת החשמל. כל מי שיש לו גג פנוי יוכל להקים מתקן סולארי, והחשמל שייצר המתקן יקוזז מחשבון החשמל הביתי. בכך יוכל משק הבית להפוך את חשבון החשמל מהוצאה שוטפת להשקעה חד-פעמית ולהביא את חשבון החשמל החודשי לכדי אפס. בחישוב רב שנתי חשמל סולארי זול בכ-30-40% לעומת מחירי חברת החשמל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי ערן קופל דירקטור Hanwha Solar בישראל, ההסדרה החדשה יוצרת מציאות חדשה ותאפשר לאלפי משפחות בכל שנה להפסיק לשלם על החשמל. ''האתגר העיקרי כעת לחברות הסולאריות הוא להוריד את עלות המתקן. לשם כך, יש לצאת מן הקופסא, לשנות את שיטת העבודה וללמוד ממה שנהוג בעולם". אומר קופל

התשובה לאתגר מוצגת במסגרת תערוכת קלינטק 2015, שתערך בתאריכים 27-28.1.15, שם יוצג לראשונה בישראל קיט מלא להקמת מערכת סולארית שניתנת לרכישה כקיט ביתי. שיטה זו מייעלת את התהליך ומורידה את עלויות המתקן למשקי הבית בעשרות אחוזים.

"כדי לייעל את התהליך, בנינו פתרון משותף שמבוסס על המודל האמריקאי" מסביר אורי גנני, מנכ"ל חברת קרן שמש, "הלקוח רוכש קיט מושלם ומתקשר עם מתקין לביצוע ההתקנה. לאחר שלב רישוי קצר, תתבצע התקנה ביעילות ובתוך זמן קצר. הקיט הוא בהספק של 8 קילו-וואט, המצריך גג של 60-80 מ"ר בלבד ומייצר חשמל בשווי של כ-8,000 ש"ח בשנה. במסגרת תערוכת  קלינטק 2015 נרשום לקוחות לקבוצת רכישה שיקבלו מחיר מיוחד, אשר יתממש ברגע בו תאושר סופית ההסדרה למשקי בית".

גיורא גליק, מנהל תחום הסולאר בחברת אדוויס מוסיף: "הצלחנו לבנות חבילה (קיט) למערכות ביתיות עם עלות-תועלת מעולה, תוך שימוש בציוד הטוב ביותר: פאנלים של האנווה סולאר הקוריאנית- החברה המובילה בעולם, וממירים של חברת סולאראדג' הישראלית עם יתרון ייחודי של אופטימיזציה ובקרה על כל פאנל ועל כלל המערכת".

חיים אלוש, מייסד ומנכ"ל משותף של קלינטק: ''בתערוכות קלינטק אנו מוכיחים משנה לשנה כי התנהלות מקיימת, ובמיוחד בתחום האנרגיה, מהווה דרך לצמצם את יוקר המחייה. בחירה בטכנולוגיות קלינטק מתקדמות יכולה לשחרר גם את משק הבית הרגיל מהתלות הכלכלית בחברת החשמל ולהגיע לעצמאות כלכלית".

תערוכת קלינטק והכנסים הנלווים מהווים מקום מפגש שנתי למקבלי החלטות בכירים מהתעשייה, השלטון המקומי ומשרדי ממשלה, ליזמים, משקיעים, אנשי אקדמיה וחוקרים, ארגוני סביבה וקניינים מהארץ ומהעולם. במסגרת התערוכה הבינלאומית מציגות עשרות חברות ישראליות בעלות פטנטים ייחודיים בתחומי הקלינטק לצד חברות בינלאומיות.

הוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-19
לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת,
בנייה ירוקה, מיחזור ותחבורה ירוקה
28-27 בינואר 2015
מרכז האירועים Avenue שבקריית שדה התעופה