הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המועצה הישראלית לצרכנות: חשש להטעיה באריזות ביצים


התמונות והמלל על גבי האריזות עלולים להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים אשר הוטלו על ידי תרנגולות שאינן כלואות בכלובים, אלא נהנות מתנועה חופשית. מנכ''ל המועצה לצרכנות: ''ניסיון מכוון שמעלה חשש להטעיה כלפי ציבור הצרכנים ואוהבי בעלי החיים למטרות של גריפת רווחים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-12-2014



תמונה להמחשה: למעלה אריזת ביצי חופש, למטה: אריזת ביצים רגילות - המועצה הישראלית לצרכנות

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה אתמול (ב') לרשות להגנת הצרכן, בנושא חשש להטעיה באריזות ביצים, בעקבות בדיקה של אריזות הביצים המשווקות ע"י 3 חברות - תנובה, משק גליקסמן וחברת מ. לסר בע"מ. מהבדיקה עולה כי החברות המשווקות את הביצים מציגות מצגי שווא העלולים להטעות את ציבור הצרכנים, בניגוד להוראות סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן , התשמ"א- 1981.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''התמונות והאיורים המוצגים על גבי האריזות, מציגות תמונה השונה באופן קיצוני מהתנאים בהן מוחזקות התרנגולות'' אומרים במועצה לצרכנות. ''התמונות והמלל - המציגות לעיתים תרנגולות חייכניות ושמחות באחו ירוק, עלולים להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים אשר הוטלו על ידי תרנגולות אשר אינן כלואות בכלובים צפופים אלא נהנות מתנועה חופשית, הטלה על מצע טבעי וכיו"ב תנאים, בניגוד למצב בפועל''.

לדברי מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הניסיון המכוון להציג לציבור על גבי האריזות, תמונה השונה באופן קיצוני ביחס לתנאים בהם מוחזקים העופות, מעלה חשש להטעיה כלפי ציבור הצרכנים ואוהבי בעלי החיים למטרות של גריפת רווחים, מקום בו לא היו באים לעולם בהצגת עובדות אמת. במקרה זה, אומר עו"ד פלג, אף מוסיפים המשווקים חטא על פשע, שכן הם גורמים לציבור להיות שותף בעל כורחו וללא ידיעתו בפרקטיקה אכזרית כלפי בעלי חיים.

''חשוב להבהיר כי לולי סוללה, הנה שיטת גידול מתועשת והרווחת ביותר בעולם, בה מוחזקות אלפי או רבבות תרנגולות המטילות בכלובים צפופים, הערוכים במספר קומות ואשר מונעים מהתרנגולות מגע עם קרקע טבעית, תנועה חופשית, קינון או דגירה וכיו"ב. שיטת גידול זו גורמת לסבל לעופות בהיותם מוגבלים בתנועתם וביכולת לפרוש את כנפיהם, ולעיתים אף גוררת פציעות של ממש בגלל הצפיפות והחיכוך ביניהם, ולכן בעולם פועלים להסדיר סימון מפורש על האריזות שיידע את הצרכן ביחס לאופן גידול התרנגולות''.

לקריאת הפניה לרשות להגנת הצרכן לחצו כאן